Vi har kört en sån här några år. Håller med, trevligt med färgklick
I förra köket hade vi denna tapet som färgklick ![]()
Vi har kört en sån här några år. Håller med, trevligt med färgklick
I förra köket hade vi denna tapet som färgklick ![]()
Alltid fint med den klassiska oranga Le Creuset. Lite dyrare än vår för $8 dock ![]()
Den ska vara bra. Följt den stora högtalaren, ES1, sedan födelsen och genom projektering och prototyper till lansering. Har mååånga gånger varit på vippen att köpa. Hade någon entusiastkod som gjorde att jag ganska länge hade en rejäl rabatt. Men ändå lite dyr för ett ”onödigt” köp. ES2 för det priset måste vara klart prisvärt för det ljudet.
Ja den lät verkligen riktigt fint, blir helt perfekt som en altanhögtalare då den också är vädertålig.
Men se där Barbour, fint ska det vara! ![]()
Handlade Iberico julskinka på kötthallen. Köpte en sån för något år sen, den absolut bästa julskinkan jag ätit. När man kokar den så försvinner nästan ingenting, en vanlig julskinka från ICA försvinner ju en tredjedel när man kokar den.
@hunden är ju en top dog, sen gammalt ![]()
Var några dagar sen.
Bort med halogenen i badrummet
får vi se hur många år det tar att räkna hem det, men skönt att slippa jaga hela familjen att släcka.
Är fen radiokontrollerad?
Tror mer på sånt atomur
Junghans, fint ska det vara..![]()
Karma strikes again, bara för jag inte pratade positivt om Sonos har jag haft strul för andra dagen i rad nu… på två olika system men samma problem.
Kunde spela musik med Spotify hela förmiddagen, både igår och idag, men nu på eftermiddagen funkar det inte. Provat olika Sonos appar och med Spotify Connect, både från telefon, ipad & dator. och olika högtalare. Det står bara “Couldn’t play ‘……’. Try again.”. Sonos Radio startar utan några problem.
Försöker jag däremot spela upp med airplay så funkar det…
Så nej , för mig är Sonos inte utan problem ![]()
Jag har haft stor störningar på AirPlay de senaste dagarna. Även när jag bra kör HomePod(4 st).
Då kan du inte spela upp något ur dom högtalarna eller finns det alternativ till AirPlay på homepods?
Jag kan ansluta med AirPlay till ena högtalaren men inte den andra, trots att jag gjorde hela systemet strömlöst
Det är så hjälpsamma felmeddelanden man får också ”unnable to connect to …” och inget mer
Är det bara när du kör AirPlay till HomePod eller strular det även om du airplayar till TVn? Har du ändrat något i UniFi nyligen? Det luktar nätverk. AirPlay krånglar nästan alltid på grund av nätet och väldigt sällan på grund av HomePodarna. Börja med att kolla att telefonen och alla HomePods är på samma wifi och inte på något gästnät.
Se också till att täckningen är bra där högtalarna står, det räcker med lite svag signal för att det ska börja hacka. Har du flera wifi puckar kan det bli stökigt när enheter hoppar mellan dem. Testa att starta om router och HomePods och prova sedan att spela till en HomePod i taget. Funkar det med en men inte flera är det nästan alltid nätverket som är boven.
På tal om högtalare. Hittade ett par Fisher på loppis precis. Det ska vara danskarna till att göra grymma högtalare.