Vackert 60-tal med spisen i tegel, innertaket i omålat trä och holländska parketten ![]()
![]()
Ska man vara riktigt petig så är Walkers dom absolut bästa. Det är samma bolag i grunden om jag förstått rätt.
Kanske är subjektivt, men jag upplever Walkers som starkare i smaken.
En kännare hör jag
Ja vi har låtit vardagsrummet vara intakt, men kök och badrum från 60-talet var inte så attraktivt, det var nära K-märkning.
Köpte lite nya Riedel glas genom jobbet. Bra pris och man har förmånen att köpa från sortimentet som bara säljs till restaurang och barer. Typ halva priset.
Beställde också efter ditt tips. Fick mina 24 november ![]()
Beställde precis en Enkl Sound ES2 för 990 kr (3500-4500 på Prisjakt). Altanhögtalare till sommaren. Någon som vet om den är bra?
Tycker att Bluetooth-högtalare alltid är en besvikelse i ett användarperspektiv. Bluetooth funkar för hörlurar och i bilen, men inte för högtalare. ![]()
Funkar väl om man är på resande fot. Men nu när man är van med Sonos, vill man inte ha nåt utan Wi-Fi hemma iallafall. Ruggigt irriterande om man har musiken på och helt plötsligt avbryts musiken av att den som är inkopplad på BT får en notis i telefonen. Eller att personen lämnar rummet där högtalaren står, så dör musiken direkt.
Najs vart lägger jag en beställning? ![]()
Tja den lär ju förmedla ljud men om den gör det bra det skulle jag inte tro MEN det är ju helt beroende av dina preferenser. Något HiFi-ljud lär du inte få i alla fall men kanske gott nog ändå?
Knappast HiFi-ljud jag förväntar mig på altanen för 990 kr så det blir nog okej ![]()
Nu är väl du rätt ny i sonos träsket? Så ge det några månader så ska du allt se att musiken plötsligt avbryts av helt okända anledningar istället ![]()
Har väldigt lite problem med Sonos, men jag har å andra sidan en ganska enkel setup vid tv:n och inte ett påkostat multirumsystem.
Jag har sällan problem med Sonos, har det överallt hemma i multiroomsetup. Jag hade lite stul för några år sedan men efter lite stabiliseringsåtgärder i WiFi efter samråd med Sonossupporten så har det inte varit något problem.
Den enda gången musiken avbryts är när någon annan som är inloggad på samma Spotifykonto/YT Music konto sätter igång och lyssnar på annan plats.
Så för mig är det riktigt stabilt med Sonos och varit i många år
Har noll problem med Sonos faktiskt, hade lite strul när nya appen precis hade lanserats men nu fungerar det alltid felfritt.
För mig är det väldigt sporadiskt när det krånglar.
Har egentligen bara problem med Spotify men det är ju det jag vill lyssna på vilket gör det väldigt frustrerande.
Har igång Sonos radio på nätter och när jag bara vill ha något igång i bakgrunden och det krånglar i princip aldrig , har åkt hemifrån i flera veckor ibland och när jag kommer hem så spelar den fortfarande
Sen att gruppera högtalare krånglar också ibland , men det brukar lösa sig genom att använda någon 3dje-parts app eller att man trycker och håller på play/pause på högtalaren.
3dje-parts app kan lösa uppspelningsproblem med Spotify också , så alltid bra att ha ett par extra appar på telefonen ![]()
För mig så strular AirPlay i princip alltid första gånger jag försöker AirPlaya t.ex. från F1-appen eller musik. Känns som systemet inte är vaket för vntar jag en stund så fungerar det alltid. Musiken hackar till en sekund ibland också. Har en Arc Ultra.