Där ser man jag kollar min en gång om året, då är man ju säker på funktion om man skulle behöva den.
Lycka till med sensorn. Fick den aldrig att fungera bra.
Jaså , har inte testat jättemycket än men den är väldigt exakt på att detektera skapade zoner, tror att själva placeringen av sensorn är ganska viktig. Själva Aquara appen lämnar väl en del att önska och upplevs som lite rörig och ologisk.
På jakt efter en powerbank till iPhone & en MB Air M1 (30w) någon som har tips? erfarenhet på en bra?
Har denna, funkar fint
Från inet
Yes!
Två par glasögon. Ett par progressiva(till vänster) och ett par rumsprogressiva eller dynamiskt progressiva som de tydligan kallas(?).
Vet inte om jag gjorde rätt som tog rumsprogresiva då de är ganska värdelösa till bildskärmsarbete då nästan alla, inkl. jag får höja blicken 1-2 cm för att få in skärpan när man kollar på skärmen. Det är inte bra ergonomi.
Men de gamla funkar fortfarande då ögonen inte förändrats på det avståndet. Dessutom passar de perfekt när jag sitter med datorn i knät och tjatar med er..
Hatar mina gamla ögon. Jag har haft ett par progressiva och ett par terminalglasögon sedan 2020 och båda paren är bra men min hjärna blir så ohyggligt trött av att byta mellan dom.
Jag har alltid haft lätt att byta mellan olika glasögon eller att få nya. Däremot är det segt att ständigt släpa runt på terminalglasögonen. Och då de nya rumsprogressiva funkar relativt dåligt kommer inte de att hjälpa mig.
Är inte meningen med rumsprogressiva att de ska funka både framför skärmen och "till vardags"?
Snart dags för mig att skaffa nya också...
Nja, det funkar ju inte på långt håll. Eller de duger, men är inte bra. De första riktiga glasögon jag hade var sådana och de hade jag nästan alltid på mig. Men tröttnade efter lite styvt ett år och skaffade mig sådana som har fönsterglas längst upp(progressiva).
Rumsprogresiva har slipning högst upp som ska klara ca 5 meter. Men stör då sikten på långt håll. Så rumsprogressiva har två slipningar, för skärmen längst ned och för rummet högst upp. Progressiva kan vara lite olika som jag fattat det. Jag har för läsning längst ned, mitten vet jag inte() och fönsterglas eller något sådant högst upp. Så har jag fattat det. Vi har ju en optiker här på forumet, men jag kommer inte ihåg vem det var.
Jag har provat ut nya skärmglasögon hos smarteyes, och de hade tydligen tre olika närprogresiva, de som i stort bara funkar på skärmavstånd, de som även fungerar för saker på lite längre avstånd och de som man kan ha även då man går och hämtar kaffe och sådant, behöver inte byta på hela dagen. De hade även ett glas som tar bort det blå ljuset från skärmar. Men det funkar ju inte för en grafiker
Jag tog mellanalternativet, som även fungerar ok om jag till exempel jobbar med annat inne på kontoret, som produktfotografering..
Köpte mig en dammsugare från Samsung
Here we go again, lite liten kanske men det kanske visar sig funka bra.
En sak jag oroar mig över är att den är så slut på batteri? Tror inte ens jag behövde ladda 6an när jag fick den.
Brukar det vara såhär numera?
Om du köpt den på någon återförsäljare så kan det vara så ja.
Den har laddat i några minuter nu i alla fall men visar bara laddsymbolen.
Känns konstigt att den inte ens startar.
Men kanske får lugna mig..
Luuuuugn och fin!