Vad köpte ni senast? (2022)

Köpte en Mac Mini M1 16GB på blocket igår, från Boden.

2 gillningar

Det ska fungera på en 2012 iMac

Med rätt version på OS, min 2009 iMac funkade bara target display på ett äldre macOS.


Upp till bevis nu då haha

10 gillningar

Satt egentligen och väntade på en större iMac 27(?). Men blev inte helsåld på designen av nya iMac 24.

Därefter har jag tvivlat lite mellan Mac studio/Macbook Pro/Macbook Air. Hittade nyligen MBP 14” 2000:- billigare än vad Apple sålde den för. Det som vägde över för en pro-modell var fler portar lite bättre stöd för fler skärmar m.m. Samtidigt blev den billigare än en snarlikt speccad MBA M2.

Datorn har ett smidigt format, trevlig skärm och en grym prestanda som är ett rejält lyft från min gamla maxspeccade iMac.

Framöver ska jag också köpa en större skärm när jag hittar något jag är nöjd med. Inte så lätt som jag först tänkt mig…

Hur lyder domen nu då?

Ser tyvärr ut som att datorn som ansluts måste vara från 2019 eller tidigare.:confused:

Världens drag, måsskit i hela lägenheten. :joy::joy:

Funkar bra som en fläkt men inte fått den kopplad till appen än för antingen är det att den inte klarar av 5hz precis som min roborock eller så är det appen som motarbetar mig.
Så just nu är den mest en glorifierad vanligt fläkt. xD

Det var min router som motarbetade mig, nu funkar det fint!

4 gillningar

de envisas med 2.4gHz för de ger längre räckvidd.
Men det är fint du hade det avstängt :+1:

De flesta av mina prylar funkar eller väljer själv på 2,4 å 5 GHz, men jag förstår att Bluish hade problem på 5Hz :wink:

Forest hide-out är en remake? Har för mig jag haft den som liten

Jag med! Har kvar den!

1 gillning

Ah okej :slight_smile:

Jag beställde denna skärmen till min nya MacBook Pro m1 pro.

3 gillningar

Aah nej jag kör båda kanalerna men har delat på dom. Dock har jag haft lite problem med routern det senaste så den hade kombinerat dom igen och då blev det problem…
Och problemet för mig är att mina prylar körs på olika frekvenser.

1 gillning

Ah dom flesta prylarna körs på 2,4 men min citation-högtalare funkar bäst på 5hz så får köra båda delarna.

GHz!!!

1 gillning

Orka

”Natural breeze” läget är ju riktigt nice, kommer vara gött att ha på när jag sover.
Tror detta var ett bra köp faktiskt. :+1:

5 gillningar