Vad köpte ni senast? (2022)

Leverans i dag. Ska prova imorgon efter jobbet. :popcorn:


6 gillningar

Tre brandvarnare med 10-års batteri. Tröttnat på att byta i de tre vi har idag.

VI har även fyra från Verisure så huset är väl täckt.

3 gillningar

Bara första förband som saknas. :joy::joy:

Ser till att ungdomarna utbildar sig rätt, då behöver man inte sådana saker. En jurist och en tandläkare är klar. En håller på att utbilda sig till läkare och en till elektriker. Den lille kan vi nog inte räkna med att han blir rörmokare, men vi har en kusin kvar som kanske går att få in på det spåret? Bilmekaniker har vi i dig och it-tekniker är ju halva Bubblan…:sunglasses: Snickare vore iofs bra också, där har vi en lucka, det får ordnas via giftemål…:grin: Snart är våra behov täckta…:partying_face:

4 gillningar

Så nu sitter jag här med min Äpple Åskbult Displäje 27".
Kommer nog ta ett litet tag att vänja mig vid allt utrymme jag fått helt plötsligt.

5 gillningar

Hittade du på blocket?

Yes och säljaren bodde dessutom 5min från mig vilket aldrig händer…

1 gillning

Ny skärm och en Mac Mini M1. Skärmen har kommit men inte mac minin. Eizo CS2731

11 gillningar

Dagens prylar!

10 gillningar

Eizo är bra skit. :+1:

1 gillning

Mac mini & LG UltraFine 32"

Allt som fattas är 2x Homepod Mini och min enorma musmatta som är i tvättmaskinen. :slight_smile:

Samt lite mer kabeldragning.

17 gillningar

Det behövs ju även ett gäng färgglada lampor och lite gröna växter. :wink::sunglasses::heart_eyes:

2 gillningar

Vet det ser väldigt vitt och tråkigt ut, men musmattan är 90x40 vilket förändrar hela bilden. :slight_smile:

1 gillning

Vad jag är imponerad av dammsugaren. Hade lite problem med att få in den i mi home appen men den dök upp i Home Assistant även om vissa saker saknas men att kunna slå på den med sweep and mop är ju galet grymt. Satt och tittade på den medans den letade hem och är ju riktigt sjukt att den löser det med stolar och allt! :heart_eyes:

Förövrigt Ikea trådfri med zigbee fungerar som en dröm med Home Assistant. Inget som helst krångel! :heart: 305 SEK för 4 lampor är riktigt bra! Jag har en del Xiaomi Bluetooth lampor som är alldeles för sega så bytte ut dom mot Ikea och är väldigt nöjd än så länge! :+1:

1 gillning


Bär(s) och desinfektionsmedel.

4 gillningar

11 kg tyngdtäcke.

5 gillningar

Nice. Köpte mitt första tyngdtäcke i oktober, efter att min mamma pratat gott om det under flera år. Jag valde ett 9 kg, så här i efterhand kanske jag skulle valt ett steg tyngre. Har funkat bra, sover inte ännu sämre iallafall :grinning:

1 gillning

Så du har inte märkt någon påtaglig skillnad ?

Bror fyller år snart. Passar bra till vad vi ska göra :grin:

6 gillningar

Har inte gjort några vetenskapliga studier, men lite bättre upplever jag att jag sover, vaknar inte lika många gånger per natt. Oavsett så tycker jag det är skönt med den extra tyngden mot det tidigare täcket jag hade. Får se hur det upplevs till sommaren när det blir varmare, om det blir jobbigt att sova med då.

Det tråkigaste än så länge är de tillfällen det är dags att byta påslakan :joy: