Vad köpte ni senast? (2022)

Google nest hub till köket!

13 gillningar

Trodde jag tecknade månad för månad med Adobe lightroom. Men tydligen är det något de kallar årsplan. Så säger jag upp det får jag betala 1000kr för att jag avslutar för tidigt :triumph:
F*ck Adobe.
Ska dra det till ARN
Så här står det på sidan

När man sedan ska betala står det med tunn text årsplan

2 gillningar

Vad konstigt, har du redan ett aktivt abonnemang tro? Mitt hade löpt ut för någon månad sedan.

Ja det är ju grymt mycket bra spel som erbjuds =)

1 gillning

Japp, så är det. Mycket irriterande. Men du behöver inte vänta till huvudförfallodagen för att utöka ditt abonnemang. Där är dom givmilda :wink:

1 gillning

När jag började gå igenom processen att säga upp kunde jag få två månader gratis.
Om jag tar det erbjudandet och säger upp om två månader betalar jag mindre i uppsägning :sweat_smile:

1 gillning

Verkar så

Beställt julklapp till frun, hoppas av flera anledningar att hon inte hittar hit till bubblan och ser vad tomten har gjort..

6 gillningar

En massagepistol :ok_hand:t3:

8 gillningar

Pratade med supporten. Kunde nedgradera och få 3 månader gratis. Då får jag lightroom classic för 1080 på ett år. istället för att betala 1080 i straffavgift för att jag avslutar för tidigt och bara ha lightroom månaden ut.

Bytt ut Adobe för några år sen. Affinity och Luminar (men nu mer ON1) Men förstår alla som kör Adobe och Lightroom, är ändå bekvämt med något man är van vid, och kanske vissa funktioner

Adobe plockade för några veckor sedan bort stödet för Pantone-färger, standardsystemet för färger inom tryckbranchen. Lite nöjd man inte jobbar så mycket med Adobes program.

2 gillningar

Om man nu skall lämna Adobe. Vilket program skall man då använda för att redigera PDF:er?

En ny vinterjacka.

9 gillningar

Xiaomi Mi 16-in-1 Ratchet Screwdriver

Har precis packat upp nya skruvmejseln, känns otroligt bra. Rejäl och tung. Bra med hålet i förpackningen, som gjorde det lätt att få ut handtaget. Minus för extra plast i förpackningen runt hantag och kartongen på insidan. Hållaren till alla bits är magnetisk, smidigt! Slippa pilliga hål, eller fästen som bara pajar. Tyck på toppen så, "poppar" hållaren ut. Känns riktigt bra med "Ratchet" funktionen, inga glapp och skit.
Har provat med div skruvar nu, från dörrhantag som satt löst till en hylla. Kan bara rekommendera så här långt. Har svårt att se att den inte kommer hålla. Bra material rakt igenom.

PS .Kul om de som vill skriver en kort recension av det ni köpt. Få en kort bra sammanfattning om det var ett bra eller dåligt köp.

13 gillningar

Japp!

Affinity

Ver 2 kom nyss

1 gillning

Nej Adobe plockade inte bort stödet för Pantone. Pantone ville ha 4.99 usd i månaden för stödet i Adobe. Så det är egentligen Pantone som gjorde det.

Jag kör med Wondershare PDFelements

Den mesta redigeringen jag gör att att beskärning för att få bort utfall och skärlinjer.

3 gillningar

Skulle hellre se det som en årsbetalning. 50:- i mån för en färgplatt känns så där...