Vad köpte ni senast? (2022)

Hade tänkt göra det, lär leta fram dem bara, kör oftast med rakbladskniv och de bladen låter jag vara engångsartiklar :wink:

Bok nr två i denna serie.

2 gillningar

Köpte sista s8:an gps 45mm hos Elgiganten Östersund :blush::+1:t3:

15 gillningar

Köpte inte utan fick av @Yoke
Fegat lite för att jag tvivlade lite om det det skulle funka i i3:an. Nu är ciggadapter och USb c kael beställd. Tack @Yoke

12 gillningar

Blev en liten dator nyss:

Nattköp är alltid dom bästa :wink:

Edit:

Lägger in 2 bilder på den också.

Inte mina bilder då jag inte fått hem den ännu.

Edit 2:

Spec + länk

https://www.dustinhome.se/product/5011218458/nuc-11-pro-i5-tall-barebone-tiger-canyon

6 gillningar

Jag som trodde fylleköp var de bästa. :joy::joy:

4 gillningar

Ja, det har man ju gjort några gånger också :smiley:

2 gillningar

Hej Marten !
Du som är kock och därmed får anses som proffs på detta :wink:

Har du något tips på hur man vet vilken vinkel man skall välja för respektive kniv ?

oj de där e sååå personligt .. men ja skulle säga att en vanlig kockkniv från swe ligga runt 20° o en asiatiskt / japansk 12-16 j ligger på 13 på alla då ja har slip i köket :ok_hand:t2::+1:t2:

1 gillning

Så du kör vanligtvis på 13 på alla dina köksknivar ?

Det kanske inte spelar så stor roll med några grader hit eller dit :man_shrugging:t2:

Sugen på en tormek😇

ja , t2an e så bra !!! kan varmt rek den , enkel o de går lixom inte göra fel för man har ju som en skåra man för kniven i så de blir perfekt , den har ju även grader graverat på sidorna så man alltid får rätt

2 gillningar

Finns det någon speciell anledning till att du valde den istället för t-1 ?


Miljövänligt bös… det var billigare än vanligt bös i alla fall :joy:

6 gillningar

Dottern ska få min gamla MBP i födelsedagspresent så jag har just skickat iväg henne att köpa en mus som present också..:smiley:

7 gillningar

ja , mitt jobb ligger i huset bredvid där dom görs i lindesberg, så ja fick en om ja gör lite jobb på deras youtube kanal o insta :laughing::ok_hand:t2:

3 gillningar


En 7 45mm 4g dök upp som fyndvara, reatorsk som man är kunde man inte banga :slight_smile:

11 gillningar

Köpte mig också en S7:a 45mm men i stål , 2000 billigare än en S8, haft en S5 aluminium tidigare och det här var en väldig skillnad på speciellt batteritid !

9 gillningar

En MacBook Air m2 :upside_down_face:

22 gillningar

Det fick bli en ny bil. :grinning:

15 gillningar

Nice! Är det den nya suven?