Vad köpte ni senast? (2022)

Ska ta efter ditt tips och börja prata SEK hemma hos oss. :joy:

2 gillningar

Köpte vår första bil i måndags. En ny Yaris som blir levererad i slutet av månaden.
Kommer en @xms67 bild sen när jag sitter fast i trafiken här. :joy:

image

10 gillningar

Haha, antar att det är bra med att vara ensam. Behöver inte deklarera för någon annan vad jag köper. :sweat_smile:

Vad kostar en sån, 5-600k?

679k. Finns en dyrare variant som 2 tone color och glastak om jag inte minns fel. Vi köpte den med störst motor och lite extra lull lull, men inget galet. 13k i månaden varav frugans jobb står för 10k och 7k i tankning varje månad. Annars hade vi tittat på elbil helt och hållet. :slight_smile:

2 gillningar

Vilken valuta snackar vi nu? :joy::joy:

Thailändska Lire.

Bra deal, soppan är ju svindyr där.

2.29% ränta och 48 månader. Så kostar oss typ 3k baht i månaden för att ha en ny bil. Fick en cykel på köpet också :joy:

Jag åker ju motorcykel så för mig blir det ingen större skillnad, men skönt för frun att kunna åka som hon vill. Sen blir det en bonus att vi kan åka i väg på helgerna till t.ex. Hua Hin eller Pattaya för lite strandhäng och ha med hundarna enkelt också.

3 gillningar

Dogge som levererar den? :joy:

3 gillningar

Det hoppas jag! Annars blir det retur och byta till en MG! :joy:

1 gillning

Du ser överlycklig ut :joy:

Har ju inte kopplat in den än. :joy::joy:

Är det du eller frugan som gör slut på batterierna hemma :joy:

No comment. :joy::joy:


Äntligen köpt en glugg så att jag kan ta lika fina bilder som @Sevis och @Esse

10 gillningar

Kan aldrig bli lika fina bilder med det där märket :rofl:

2 gillningar

Jag är tveksam om du kan få samma fönsterklirr effekt i dina bilder som @Esse har. :joy::joy::joy:

Det finns en lång historia om min första zippo. Min fru har fortfarande inte förlåtit mig helt för att jag köpte en dagen före julafton.

Men hon ljög ju så bra när hon sa att hon inte hade köpt någon till mig i julklapp…. Det hade hon aqåqqw


Numera finns det gasinsatser till dem

7 gillningar

En ny Akubra sandfärgad (den vänstra) från Australien

17 gillningar