Aldrig skor inne, aldrig barfota heller. En bra strumpa räcker för mig.
Vi har ”skämt bort” våra fötter och låtit musklerna i fötterna förtvina. Vilket i sin tur inte är så bra för resten av kroppen. Knäna får ta mer stryk osv.
Pajjade mitt högerknä när jag spelade innebandy för 20 år sedan och gjorde en menisk operation där man konstaterade att den var hel. Därför gjorde man inget mer. Gjorde att jag hade problem med att springa och cykla. Upptäckte av en slump att hade jag tunna sulor så gjorde det mindre ont.
Tränade upp mina fötter och skaffade barfotaskor. Det onda försvann om jag inte gjorde något riktigt ansträngande för belastningen på knät minskade. Normala fötter dämpar mer än tjocka sulor på skorna.
Gjorde en ny operation för knappt 10 år sedan för att fixa vad som faktiskt var trasigt i knät men har fortsatt gå i barfotaskor för nu tycker jag det är så bekvämare.
En sidoeffekt är att jag har fått varma fötter.
Våra fötter är ju inte gjorda för skor, och vi går på ett annat sätt med skor vilket gör att kroppen påverkas negativt.
Håller med dig. Har gått barfota hela mitt liv. Enda gången skor åker på är på jobbet eller när jag ska ner på stan.
Lite fjollvarning på några inlägg 

Kulturutbyte? Vi har kallt på golvet ibland, jag frusna fötter
Jag kör löparskor med låg drop och lite dämpning. Inga problem med knän då. Hade det när jag körde mer dämpat med pronationsstöd. Innetofflor har jag för att vi har kallt på golven. Blir lätt frusen om fötterna och alltid varit så
Ja, i vissa andra kulturer används skor frekvent inomhus, USA tex. syns även hela tiden på tv/film.
Jag kör med five fingers som träningsskor och Vivobarefoot som vardagsskor. Tycker att vanliga skor känns konstiga numera. Måste ha skor där tårna kan röra på sig och som är zerodrop för att det ska vara skönt.
På jobbet kör jag tofflar då det är betonggolv på kontoret. Har ett par Crocs som är helt platta.
I Ryssland så får man som regel ett par tofflor att ha på sig inomhus när man besöker någon.
Vad föranleder detta ?
Bröt foten i februari som sedan utlöste en charcotfot.
Blir foten ok sen?
Det där var jag tvungen att googla.
Fy faen, du har mina sympatier 
Vissa människor prövar vår skapare lite extra 
Japp. Tappat synen på ena ögat, njursvikt, charcotfot. Men jag är inte bitter 
Ett ben är deformerat så kanske blir operation sen. Men nån gång hoppas jag det blir bra 
Googlade också och det såg ju ut att vara riktigt allvarligt. Som tur är är läkarkonsten långt framme idag och de löser mycket även om det ser hopplöst ut. Bara hoppas du blir helt återställd igen. 
Du tänker så
. Jag har som sagt tofflor inomhus enbart för att jag fryser om fötterna Ska tilläggas att detta är mina första tofflor hemma på 9 år, sist jag hade tofflor bodde jag i Umeå.
Det är du ju lite väl ofta.