Vad köpte ni senast? (2021)

Lämnar du in bilen så blir motorolja ersatt med Ekströms vaniljsås. :slight_smile:

2 gillningar

Handkraft med vaniljsåsfylld mekaniker. :joy::joy:

1 gillning

Det kommer aldrig att ske, motorolja smakar inget gott. :joy::joy:

Ja min kommer säkert bli liggandes antingen till julledigheten eller lite härligare väder. :grin:

Webhallen hade okej pris , 4-pack för 979kr

3 gillningar

Nu har Elgiganten flyttat fram leveransen av min 806 77-tums Oled-tv från först 6 december till den 23 december och nu till den 3 februari.

Det här med att sälja produkter som inte ens är tillverkade…

2 gillningar

Se det positivt, nu kommer den inte att bli tappad och gå sönder förrän i mitten på Februari. :joy::joy:

6 gillningar

hahaha det var exakt det jag tänkte också…

4 gillningar

En 2021 iPad. Mitt första möte med den mörka sidan. #inikylan

16 gillningar

Missade Cashbacken för övrigt :rofl:

Grattis!

1 gillning

Jag tyckte dina såg fina ut. Så det fick bli en ersättare till min gamla filttofflor från IKEA, som jag slitit igenom sulan på för länge sedan. Det blev dom beiga.

3 gillningar

Snyggt! Jag blev imponerad över hur skön innersulan var.

1 gillning

Hur är sulan under?

Gummi ca 6 mm tjock under större delen, lite tjockare under hälen. Inuti finns en innersula med filt på ovansida och uppbyggt med nån slags kraftigare skumgummi.

2 gillningar

Angående tofflor. Har ni så golvkallt att ni behöver dessa eller är det ett fashion statement eller är det på grund av kulturutbyte?

Tycker det är gött att ha tofflor på vintern då det brukar vara lite kyligare

2 gillningar

Jag går med tofflor hemma för att mina fötter behöver det. Går jag längre stunder på hårdare golv får jag ont i fötterna.
Här är mina “daily drivers”. :joy:

Edit: Jag går även med sneakers inomhus när vädret tillåter det.

2 gillningar

Likadant för mig, låga fotvalv som behöver stöd. Sen är det en bonus att det är varmt och skönt på kalla golv. Är så van vid att gå i tofflor att det känns konstigt utan.

Jag själv går barfota (utan strumpor och skor) i princip alltid när jag är hemma.

Och jag har stött på detta problem för människor att gå utan skor ofta de senaste 25 åren, särskilt inom medeltids reenactment. Jag syr medeltida skor. Vilka har en enkel lädersula 4-6 mm tjock.

Min fundering är då. Om man bortser från de med faktiska defekter i sina fötter/leder.
Har vi skämt bort våra tossingar så mycket att vi tycker det är så obekvämt utan skor att vi numera måste ha dem alltid, eller har våra fötter blivit sämre, eller har fötterna alltid varit dåliga och det är först nu vi kan göra skor som passar att alltid ha på?