iPad mini (2021)

Mr. iPad himself Federico Viticci.

Han var, liksom, rätt nöjd…

Jämrans, där kom ett SMS från Elgiganten om att den är försenad och inte kommer i morgon. De påstår att den kommer den 25:e men jag är tveksam att den kommer på en lördag.

Jag tänkte åka till Emporia i morgon och se om det finns någon, någon av färgerna måste ju vara lite impopulär och finnas kvar fler av.

Ni lyckliga som har Apple Stores och bor söderut :slight_smile:

Jag kanske gör en tripp till ElGiganten MegaStore och ser om de får in något. Tror inte att trycket är gigantiskt trots allt. Jag skulle bara gärna leka under helgen så jag slipper att störas av jobbet…

1 gillning

Köpt en ny iPad Mini?

1 gillning

“You’re holding it wrong”.

Jag kan se det på min. Filmen på länken är i extrem slow motion så det inte riktigt så illa som det ser ut.

You are holding it wrong, pt 2!
Skäms Apple!!

1 gillning
3 gillningar

Min recension av iPad mini är nu ute:

3 gillningar

Är sugen på en mini, läste också att Apple kommer höja priserna med ca 1500kr per iPad.

Går de överleva på 64gb iPad mini? Kör ju icloud. Tanken är att ha den som en läsplatta, för böcker, tidning, youtube, och smidigheten att ha med sig

Lite fotoredigering men inte mkt alls.

Har personlighet svårt att se behovet av mycket utrymme på en iPad för vardagligt bruk. iCloud räcker nog gott. Det är nog mer intressant för de som behöver behandla större filer.

1 gillning

Okej tack. Hur mkt plats tar tex en film på nån streamingtjänst?

Jag minns inte riktigt men jag lyckades iallafall inför en resa spara ner en massa avsnitt och ett par filmer via Disney+ på en padda med 64 gb.

1 gillning

Okej :slight_smile: tycker det blir för mkt pengar för mer lagring. Typ 8000 ist för 5900

Personligen funderar jag på att också skaffa en mini i syfte att läsa nyheterna, läsa på forum och hänga på bubblan på soffan. Då kommer jag ta den med minst lagring och utan LTE eftersom paddan bara kommer hålla sig hemma. Tror nog att det duger för hur jag tänkt bruka paddan.

1 gillning

Den känns magisk när jag kollade storleken på Elgiganten. Perfekt storlek!

Beror på kvalitén på det man laddar ner. Med högsta kvalitén på ATV+ fick jag ned ungefär 10h film och serier på 64GB iPad.

Beror ju förstås på hur mycket plats andra appar och innehåll tar.

Men ska man vara utan Wifi en längre period och fylla paddan med mycket innehåll av hög kvalité räcker 64GB tyvärr inte till.

Okej. Jag är typ alltid hemma, och åker jag iväg kanske man vlll ta nån få film bara.