Vad köpte ni senast? (2021)

Tröttnade på hur värdelöst Safari fungerar med TV på iOS 15 så slog till på Fig+. Verkar riktigt bra än så länge! :+1:t3:

2 gillningar

Inte jag som köpte utan frugan som tyckte, den här gillar du nog.

9 gillningar

Hmmm, hittar den inte på svenska App Store?

1 gillning

@Hakan_Ander hann före, men det är den i alla fall! :+1:t3:

Tack!

Tack, men nej tack… inga pren. appar hittar hem till mig, antingen gratis eller köp…

Man Kan använda den gratis med :man_shrugging:t3:

Det är inte så att Amazon Sverige har börjat med det de har/hade i usa. Att vid varje order skickar de även något annat som algoritmer listat ut jag vill ha. och vill man inte det så får man skicka tillbaka… vilket man aldrig gjorde för det var “bra att ha” grejer.

1 gillning

Två gånger har ett gratis abb. plötsligt börjat kosta utan att man märkt det, så aldrig för min del… Ok, va visserligen länge sen nu, senast va en bullermätar app som va gratis men hade köp inne i appen… 2 sekunder efter att jag laddat ner den fick jag veta att jag prenumerera på den för 150:- i månaden, den åkte ut före den 5:e sekunden…

Det är skillnad mellan appar som erbjuder köp i app och sådana som när man installerar informerar om att genom installation startar en prenumeration. Det du upplevt är i det förgångna.

1 gillning

Tråkigt att du råkat ut för det, men tyvärr så handlar det i 99% av fallen om antingen okunskap eller att man inte läser vad man godkänner. För några år sedan var detta på tapeten när ungdomarna laddade ner någon trendig app och bara tryckte på “Acceptera” och vips så fick föräldrarna efter ca 5 dagar ett kontoutdrag på 1500kr. Fult, ja men också helt informerat OM man läser avtalen.

2 gillningar

Du, jag läser noga vad gäller köp och spec. om det står köp i app… så det var inget misstag dessa ggr, inte för att jag aldrig gör misstag, för det gör jag så det räcker och blir över :slight_smile:

Menade inte att det var så för dig, bara att det är ganska känt i teknikkretsar.

1 gillning

Samma här… Jo jag vet och alla har vi läst om barn som köpt för otroligt mycket pengar och föräldrar som ojar sig :slight_smile:

Läste något om det, men fick för mig att det var för att affären ville ha lite extra omdömen.
Sakerna jag fick nu, har jag inte betalat, får se om jag får mail om att lämna omdöme eller något.

1 gillning


En Sensibo Pure, bra för nästa pollensäsong.

8 gillningar

Har kört fig länge, gillar den. Enda saken jag och @zop är överens om.

3 gillningar

Vad heter den i appstore?
Får ingen träff på fig?

app store

2 gillningar