Vad köpte ni senast? (2021)

Jag är diagnostiserad med REGN (Repetitiv Efemär Gnetande Nederbördskommenterare).

4 gillningar

regnar idag…som alltid

1 gillning

Nu när den övervarma sommaren börjar gå mot sitt slut så slår vi till…

10 gillningar

Har visserligen legat hemma ouppackat en vecka men nu så är det dags för unboxing och installation under de närmsta dagarna.

15 gillningar

Ja, just det. Ett paket till att öppna. :grinning: en Sjögräsfena till min vindsurfingbräda. :grinning:

11 gillningar

Kan du förklara vad som är speciellt med en sjägräsfena? Jag har noll koll på vindsurfning. :slight_smile:

Jävla hunk då :heart_eyes:

Knappt jag heller :joy::joy:
En Sjögräsfena är vinklad starkt bakåt vilket gör att sjögräs åker av och inte fastnar. Man tappar förvånansvärt mycket fart med lite sjögräs.
Vindsurfar i en sjö och nu är det väldigt mycket sjögräs i den. Plus att min nuvarande fena är lite lång när vattennivån är låg.

2 gillningar

Efter ett tips av @katho för ett tag sedan har den legat i varukorgen bra länge och vilat.
Men nu var det dags. :man_shrugging:

8 gillningar

Funkar fortfarande lika bra här. :slight_smile:

3 gillningar

Colatura di Alici. Den som vet, den vet…:sunglasses:


Fermenterad saltad fisk…:yum:. Har sitt ursprung i Romarnas berömda sås, Garum. Vissa säger att det den samma. Har ni inte provat kan jag gott rekommendera den. Några droppar i köttfärssåsen, grytan eller salladsdressingen…:heart_eyes:

5 gillningar

Lite kablar för uppgradering av servern. Måste säga att Dustins leveranstider är makalösa. Beställde igår 19:00 och framme idag kl 10:00 på utlämningsstället

9 gillningar

Oj, det måste jag genast testa. Var köpte du flaskan?

2 gillningar

Här:
https://www.dinsaluhall.se/mercatino/olio-aceto/colatura-di-alici-100ml.html

3 gillningar

Lyssnade på Meny i P1 för ett tag sedan om denna.
Verkar vara en riktigt smakförhöjare. :+1:t3:

1 gillning

Det är en underbar krydda. Jag har iofs bara testat den vid två tillfällen. En gång på pizza…:flushed:. Och en gång var det en kock som gjorde en ”grej” av att använda den. Sallad till förrätt, där en salladsdressingen var med och en utan, avancerad köttfärssås där två varianter fanns, med och utan. Samt en röra till brödet. De med var verkligen extra goda. Sedan vet man ju aldrig om rätterna var exakt samma i övrigt, han sålde dessa…:sunglasses:.

2 gillningar

Tror det va på SVTPlay jag såg nån serie om romarriket där just denna sås har ett eget avsnitt… var superpoppis i “hela” världen :slight_smile:

1 gillning

Det här är väl mer Vad köpte du inte senast

Fick en avisering om att jag hade ett paket att hämta, hämtade paketet och det stod Amazon på det.
Innehållet var 6 pennor och 5 fiskedrag som jag inte beställt. :blush:

12 gillningar

Det är någon som tycker att du ska bli Per Gessle. Gå och fiska och skriv en ny hitlåt.

5 gillningar

Senaste leveransen…

  1. Såpbubble pulver som ger stora och hållbara bubblor.

  2. Rörelsesensor som förhoppningsvis kommer att funka med kommer hem och lämnar precis som HUE-lamprna gör. Fibaro och Aqara har jag inte lyckats att få att fatta att dom inte ska larma när jag (mobilen) är hemma… Fibaron är så irriterande så jag rycker ut batteriet för att få den att hålla käften.

  3. En realink övervakningskamera med PTZ, dvs säga riktig 3x optisk zoom och 2560x1920px, 5MP, dvs inte den sedvanliga 1080 upplösningen.

7 gillningar