Vad köpte ni senast? (2021)

Välkommen till till HA sidan… there is no escape.

3 gillningar

Tack! Ja, jag inser det nu när jag suttit lite med det :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Ett tipps är att när du blir varm i kläderna migrera allt från SD kort till en SSD eller så. HA har en förmåga att mörda SD kort.

1 gillning

Blir stolt! Välkommen till himmel och helvetet! :smiley:
Säg till om du behöver hjälp så hänvisar jag dig bara vidare till @Stefan_Sandstrom @FredrikAndersson @katho @Cherry m flera! :wink: :innocent:

3 gillningar

hahahahahaa…hörrö!!

3 gillningar

@Haddock Om jag spinner vidare på det här så är ett hett tips att installera Home Assistant Google Drive Backup (GitHub - sabeechen/hassio-google-drive-backup: Automatically create and sync Hass.io snapshots into Google Drive) direkt! Skulle ett SD kort gå sönder så är du i safe och kan återställa snabbt. Jag kör inte SSD som det är just nu. Ett kort har gått sönder för mig, men det var för att jag var full och bröt av det när jag skulle skruva upp mitt chassi. Så knappast HAs fel :joy:

2 gillningar

Om jag spinner vidare på det så är det en bra idé att installera HA på ett delat ESX cluster…
Gärna i AWS ;)…

4 gillningar

Show off! :joy: :joy: :joy:

Du ser @Haddock fråga Stefan om hjälp innan du frågar mig!

2 gillningar

I mitt fall vill jag ha en smidig kamera med manuella inställningar och bra makro när jag använder min portabla ministudio vid klockmässor/evenemang. Sen funkar den bra till “folk bilder” och har 4K video. Mobilen tycker jag är helt ok men har hellre bilder som jag vill spara på ett minneskort. Systemkameran är för bökig att släpa runt på. men som sagt kompaktarna är nog på väg ut i kylan.

2 gillningar

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:
Tack för tipsen @Curiosity och @Stefan_Sandstrom!

Ska kolla upp både ssd och backup. Är säker på att jag återkommer i ämnet. :sweat_smile:

2 gillningar

Ett nudientskal till AirPods. Nu köptes de här för ganska länge sedan och när de kom var mitt gula skal till iPhone borta…:man_shrugging:. Men idag hittade sonen skalet i en av sina klädlådor…:roll_eyes:. Så då får det bli en bild här…:smiley:

12 gillningar

Snyggt!:large_orange_diamond:

1 gillning

Vilken bra smak du har. Köpte ett likadant i början på veckan :grin:

1 gillning

Får kontra med att ni båda verkar ha mycket god smak..:grin:

4 gillningar

Köpte Airpods till frugan tidigare. Beställde ett par trådade lurar åt mig själv. Passar perfekt i mina öron och kan använda dom när jag kör mc.

Jämförde ljudet på båda idag och dessa låter mycket bättre. Men mikrofonen är kass. Kan ni gissa vad de kostade?

2 gillningar

145000 Idr

Dela det på 4 så är du nära :joy:
70 THB så typ 18 SEK.

Någon som inte tror ljudet är bra så köper jag ett par och skickar!

Ps. NEJ @Randomdude du får inte ett par för skojskull! :joy:

3 gillningar

Beställt tapeter, köpt färg till tak och dörrkarmar och så slutligen en liten leksak till mig och frun:

15 gillningar

Vill alltid köpa coola musik instrument, men har tyvärr noll takt känsla och fattar mig inte på skiten. Blir avundsjuk ändå! :heart_eyes:

En ny grill…:smiley::man_dancing::smiley::man_dancing:


17 gillningar