Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Antagligen handhavande fel från min sida. Jag lyckades bränna fast bacon och det trodde jag inte var möjligt…

2 gillningar

Det är märkligt att det gått trend i någon som inte funkar speciellt bra. Vi har matkasse från Hello Fresh och dom rekommenderar att steka allt i olivolja. Jag använder smör, rapsolja eller den flytande kombovarianten för enkelhet.

3 gillningar

brukar lägg en klicksmör och hälla rapsolja över.

2 gillningar

hahahaha det var exakt det som händer när jag tog beslutet om ny ctx.

1 gillning

Finns det inte olivolja som klarar högre temperatur som lämpar sig för stekning?

:robot: :seedling::scissors: - upgrade :v:t2:

6 gillningar

Gör det säkert

1 gillning

Men det är väl iofs onödigt att använda dyr olivolja vid stekning när man likaväl kan använda en neutral olja

2 gillningar

Beror på vad man steker. Min fru vill ha olja som sätter smak på maten när hon lagar thai. Steker jag en köttbit vill jag däremot använda vanligt hederligt äkta smör. Beror helt på situationen. Ska jag bränna in gjutjärnspannan använder jag olivolja för hög temp så det blir en fin non stick beläggning.

1 gillning

Och steker man en köttbit i rostfritt kör man lite rapsolja som får gå varm med pannan, när den sedan är svinvarm är det i med smör och sedan kött :heart_eyes:

2 gillningar

Vi alla steker kött på olika sett ;)…

2 gillningar

Hon har visst köpt glas för varje ändamål

stoooora fina etiketter också

12 gillningar

De där etiketterna får du plocka bort, Baloo verkar livrädd :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

But why?

1 gillning

women works in mysteries ways

2 gillningar

haha jo de var i största laget

Då var den här :nerd_face:


7 gillningar

Ingenting tydligen, förstod att det skulle bli så då de sålde ut på några timmar och denne handlare sålde till listpris. Profitörerna begär 50K+ SEK för den.

1 gillning

Frugan köpte mig en ny godisskål, skulle tydligen vara mycket finare än min plastburk. :joy::joy:

4 gillningar

Intressant. Dels ser märket ut som
bild
Dels är det en kul idé. Jag fick en grön jacka på 70-talet som var superinne i vissa kretsar. Jag var extremt stolt. Undrar om den finns nu eller kommer i denna serie?

1 gillning