Vad köpte ni senast? (2019–2021)

jo den går väldigt hårt här…

Tänkte se om dessa gör skillnad nu i pollensäsongen:

8 gillningar

@skedde finns det någon form av automatik i dessa också? Går de även in i HomeKit? :slight_smile:

135% osmarta.

1 gillning

:-1:

Skippa CTX och kör bara rostfritt, de är odödliga

1 gillning

Funderar på rostfritt eller kolstål. Har du erfarenhet av båda?

Bara erfarenhet av rostfritt av de två. Minns att jag velade länge mellan de två, minns inte varför jag velade eller hur jag kom fram till rostfritt :rofl:.
Rostfritt är i princip underhållsfritt, kolstål behöver man bränna in med olja ibland (lite som gjutjärn).
Lade ner några timmars research iaf.
Ångrar inte valet av rostfritt, läst att folk tycker det är svårt att steka i rostfritt, har inte upplevt det.

Olika material i stekpannor

1 gillning

CTX är lite barmvänligare. har ju fortfarande 3hemma boende som fixat mat själva i mellanåt.

Vänta nu…vilken har du?. ditt senaste kan man tolka som du har kolstål.

1 gillning

Vaket. Skrev rätt nu :). har rostfritt

1 gillning

@Erik Stefan var uppmärksam på att jag skrev konstigt. Det är givetvis rostfritt jag har och inget annat

Jag drog den slutsatsen :slightly_smiling_face:

Barmvänligare? :joy::joy::joy:
Vad gör du med dina pannor?

hahaha…
Nä men när barnen lagar mat så har de nollkoll…värmer pannan i 15minuter och steker i olivolja. så rejäl misshandel.
Någongång har jag sett en av dem spola vatten i den för att sänka temperaturen…that was a good day

1 gillning

Vad är det för fel i att steka i olivolja :thinking:

Som katho skriver så är de helt osmarta. Det är ett vred som ändrar hastigheten och en lampa som markerar när filtret ska bytas. Men detta tror jag går på drifttid och inte difftryck.
Jag har kopplat in de mot en ”smartplug” som jag har i homekit så de går på dagarna när vi inte är i sovrummen.
Men de tar lite plats och ser rätt ok (enligt mig) och är billiga, 599kr och 80kr för nytt filter. (+100kr för ett kolfilter om man även vill ha ett sådant)

Körde rostfritt ett tag men gillade det aldrig, allt för enkelt att bränna fast. Men naturligtvis oerhört enkla att underhålla.

Slog till på en lättvikts-gjutjärnpanna för ett par veckor sen och grymt nöjd så långt. Stod och valde mellan den och kolstål men denna var faktiskt lättare än kolstål och då såg jag ingen uppsida.

Galet trött på non-stickpannor som bara håller ett år eller två…

1 gillning

Olivolja klarar inte högretemperaturer och blir en brändsörja.
Vill man steka i olja så är det raps som gäller.

4 gillningar

Har inte bränt fast någon gång, steker fisk, omelett, kött, allt möjligt. Man ska inte hålla på och vända en massa, låta det man steker få yta + en del fett

1 gillning