Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Kitchentime hade bra pris, gratis frakt etc. men finns på många ställen, Bagaren & Kocken, Cervera, Åhlens…

En Zipp 2. Kompletterar mina två Zipp Mini 2 och två AirPods Mini. Skillnaden på ljudet mot Zipp Mini 2 är ganska påtagligt. Men den är ju ganska mycket större också. Zipp Mini 2 krävde och förutsätter nog att kräva flera timmars spelning för att lossna.

4 gillningar

Ja då kan man lyfta Tesla också. :joy:

11 gillningar

är ni nöjda med HomePod mini ni som har den? använder ni Siri mkt med den? eller mest musik ?

På mina HomePods i köket använder jag Siri mycket och spelar musik/radio.
Däremot minin jag har på kontoret använder jag aldrig Siri. Bara Airplay eller Hand-off

Jag använder siri på homepod mini till att välja musik, styra uppspelning och trigga en nån shortcut när jag sitter på kontoret där jag har dem.

Mest poddar och därefter musik. Ibland Siri. Siri hör extremt bra via dessa. Ibland vill jag att det är tex timern i telefonen som ska starta, men högtalaren hör bättre 3 meter bort än telefonen 30 cm från munnen. Sedan är ju Siri betydligt smartare på Engelska än Svenska har jag insett.

Till musik är de överraskande bra. Till vissa poddröster blir basen lite för tung, skulle vilja skruva ned den något.

Apropå poddar. Har du testat med voiceboost? Gissar att de flesta poddappar har det i dag. Jag tycker det gör stor skillnad på poddar som inte är så välproducerade, med åren så tycker jag dock att i dag är de flesta poddar välproducerade när det kommer till ljudet.

3 gillningar

Mycket nöjd med vårt stereopar. Spelar musik större delen av dagarna och använder Siri för timers, reminders och frågar henne grejer ganska ofta.

Jo, jag kör det ibland. Fast som du skriver, det var ett tag sedan, och det är väl ett tecken på att ljudet blivit bättre med åren.

2 gillningar

Hatar min, den står gömd bakom en Play:5 men vetskapen att den finns där gör mig upprörd. Men jag är också för lat för att sälja så den får stå där och skapa hat tills vi på något sätt skiljs åt. Hur vet jag inte, när vet jag inte - vi får leva i ovissheten jag och och min HomePod.

1 gillning

Vilken färg har den? Jag är intresserad

En vit, men kommer inte orka sälja, hatar verkligen processen att packa, tejpa och gå upp till ångestposten. Håller på att smörja en kollega lite så han kanske tar den :sweat_smile::man_shrugging:

2 gillningar

Nice! Skall packa upp mina i helgen!

Hade det inte varit för att jag kanske inte tror jag är i behov av en fjärde så hade jag gärna swishat dig pengar för den :slight_smile:

Fick bli en här också!

12 gillningar

Råkade beställa en sån här :nerd_face:


7 gillningar