Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Köpte mig en liten cykel :smiley:

7 gillningar

3 gillningar

Ny diskmaskin… yay

4 gillningar

Inte inbyggnadsmaskin :open_mouth:

Ibland får man offra sig.

Nixpix… är inte så förtjust i dem.

yes… Ville ha med installation med då var det 2 veckor väntan.

1 gillning

Du vill se maskinerna alltså?

Trött på begränsningarna i Philips Hue-bruggan så köpte mig en Raspbee2.

Intressant, vad för begränsningar syftar du på och vad hjälper Raspbee2 till med?

Går tex inte koppla in kontroller/knappar från Ikea och få dom att göra vad som helst i Home assistant.

Ok, men kontroller/knappar från Ikea har väl inte med Hue-bryggan och eventuella begränsningar är att göra? Ikeas skräp har ju en egen brygga/gateway.

Yes.

Precis. Det är därför jag köpte en Raspbee istället. Det har stöd för typ allt som är zigbee, så nu behöver jag inte någon brygga från varken IKEA eller Philips.

Vi är alla olika.
Jag hatar diskmaskiner där knapparna sitter på övrekanten.

Ok. Då var det inte alls begränsningar i Hue-bryggan som det gällde utan du ville ha en brygga för allt.

Bra om det funkar :slight_smile:

Det är vi! Tycker diskmaskiner och micro är otroligt fula så om möjligt bygger jag alltid in det i köksinredningen.

3 gillningar

Begränsningen är ju att Philips Hue-bryggan inte stödjer alla Zigbee-enheter.

Micron (jag hatar micro…inget bra kommer från den) har vi i ett skåp så den inte syns.

Har ni byggt in kyl å frys också?

2 gillningar

Nja…jag tolkar begränsning som att något är negativt utifrån vad den borde klara, något som är fel. Så är ju inte fallet här utan det är by design, likt de flesta andra bryggor.

Men men, det är semantik och jag håller så klart med om att det hade varit sjysst om den hade klarat det :slight_smile: