Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Ja det är lite meck med den där, nu spikat jag ju ändå bara den uppe, fan om man skulle haft ner den i marken också.

Men håller med, slippa slingan helt hade ju vart magiskt! Tror Husqvarna har en på gång utan slinga, men inte i konsumentversionerna tyvärr, men det kommer väl! :grinning:

2 gillningar

Borde väl ha att ta en gammal fogsvans och såga ner i marken och bara trycka ner slingan?:thinking:

1 gillning

Inte lagt slinga själv, men vet att de både erbjuder tjänsten för det och säljer speciella verktyg för det. Så på med ölhjälmen och hugg i!

1 gillning

testar nya vågen…

love it

(22:40… inte försent för en kaffe @Esse )

6 gillningar

Jag har bara lagt min direkt på marken med “tältpinnar” efter ett år sjunker den ner själv och syns inte.

1 gillning

@Esse entered the chat:
" När är det dags att sluta dricka kaffe på dagen? "

1 gillning

7 gillningar

Är det verkligen så att robotgräsklippare inte har LIDAR som standard på de flesta idag utan man måste ha slinga?

Ingen eller väldigt få som har LIDAR. Däremot har man börjat med GPS.

Man får bygga ett api som kan prata med HA, då kanske man kan styra det? :man_shrugging:t3::joy:

Lidar är ju väldigt känstliga för smutts… så har nästan svårt att se funktion.

Någon form DGPS lär vara det bästa alternativet, fast du även där ligger bara på 0,5-1meter exakthet. Så…man blir nog fast med den nedgrävda slingan.

Ah, smuts är nog boven där ja. Lide bull att behöva gräva som ett djur…

Btw, köpte ny somrig Sololoop :smiley:

9 gillningar

som tur är behöver du bara göra det en gång

Ny grilltermometer igen. Nu har jag både en tydlig display vid grillen och en app på telefonen.
Kan hålla koll på 6 olika temperaturer, varför i helvete man nu skulle vilja utsätta sig för en sådan stress.

4 gillningar

Innan ni gräver, sågar eller fräser upp halva gräsmattan. Läs @RolexJocke s kommentar igen. Jag har själv gjort så på två tomter och kan bekräfta metoden :ok_hand:

4 gillningar

Har sett nån robotgräsklippare som kör med gps som har den mottagaren satt på en stolpe för att få en exaktare position. Då handlar det som cm i noggrannhet.

då är det just dgps. Alltså att den använder gps och sedan en Differentiell enhet.

De har säkert förfinat tekniken efteraom det är så korta avstånd

Ah, dgps är nog vanligt för sådana här ändamål. Sett att det har används på robotiserade jordbruksmaskiner också.

Jag kan sluta när jag vill!!

6 gillningar