Jag har ibland svårt att sova. Kan det ha att göra med att jag dricker typ 8 koppar kaffe under arbetsdagen. Någon som hittat brytlinjen på dagen när det är dags att sluta häva i sig det svarta guldet?
Tar sista koppen vid 16:00 varje dag, dock är jag nog inte rätt person att svara då jag också har extremt svårt att sova
haha, ja för jag dricker inte efter 14 för närvarande
Då är nog inte kaffet problemet =)
Men det här med att vara megatrött, men ändå klarvaken, hjärnan stänger liksom inte av. Måste ju vara koffeinet.
Samma sak som jag har, tror det mer är något stressrelaterat faktiskt än koffein. Tror inte (gissar nu) att koffeinet ger effekt så många timmar efter faktiskt.
Fast jag är harmonisk som en filbunke!
Hahaha! Dagens! Mannen med 250 000 bollar i luften!
Haha, klarar man bara med ett inre lugn!
Jag dricker rätt mycket kaffe under dagen och sent in på kvällen/natten, utan några som helst problem att somna när jag väl kommer i säng. Har heller inga abstinensbesvär om jag skulle vara utan kaffe några dagar eller veckor.
Det är mitt icke-svar idag…
Även icke-svar är svar trots allt!
Jag skulle föreslå att ändra lite i kaffeschemat. Eftersom det kan ta ett tag innan man får kaffeabstinensen så skulle du kunna minimera och optimera så att du endast dricker kaffe när du känner att abstinensen är påväg och fortsätta att inte dricka på eftermiddagen. Har ingen aning om det hjälper, men kanske värt att prova?
Vet inte om det är så mycket abstinens som att jag mest blir lycklig av att sitta och dricka kaffe när jag jobbar
Haha nä abstinens kanske är fel ordval av mig. Byt ut det mot “kaffesug”
Now we talking! Ja det är avgrundsdjupt
Jag har slutat dricka kaffe vardagligen! Klart jag dricker kaffe ibland men min vardagsdryck är nu te med fett. Gött!!
Te med fett?
Haha ja! Det är lite biohacking involverat. Jag kör en mix av grönt och svart te vilka har olika tillgänglighet på teinet, vilket gör att kurvorna går om lott och jag får en mer bestående tein-effekt (mental klarhet, fokus, lugn osv), medan fettet (smör och kokosolja) ger hjärnan mat så att den kan göra sitt. Riktigt nice! Mixar det så blir det ett krämigt fluff. Testa gärna med kaffe! Kallas för bulletproof coffee!
Innan 18, måste ha kaffe på maten ju
Låter som ett heltidsjobb! Men all heder till dig!