Jag har aldrig åkt med Ryanair men hört att de ofta är stenhårda och kollar ofta om den ryms i buren vid gaten.
Jag har en Briggs & Riley kabinväska som jag tycker är grym. Fanatisk kvalitet, bra fack och smart kompressionssytem när man behöver det.
Min grundregel när jag reste mycket var att köpa svinbilliga större väskor när man behövde checka in för dom kommer bli fula och gå sönder oavsett kvalitet och sen investera i bra kabinväska.
Kör med Samsonite till alla. Vi har en mindre kabinväska som går överallt sedan en lite större. Sedan för de stora väskorna är de Samsonite spinners med kraftiga lås och helt i hårdplast
Instämmer i den bilden. Ibland undrar man om personalen får bonus på väskor man kan tvinga till incheckning alternativt betala för den lite större väskan du får ha i kabinen.
Generellt sett så är Ryanair inte speciellt generösa mot sina kunder.
Läste nyligen en artikel om det.
With Ryanair, you measure your bag three times before leaving the house. You arrive at the airport already stressed about hidden charges you may or may not deserve. You stand in a boarding queue that appears to have been organised by a prison transport contractor. Every stage of the process feels deliberately engineered to remind you that comfort was not included in the ticket price.
[…]
Because the reality is this: if Ryanair delivered the exact same experience as British Airways for £9.99, most customers would become deeply uncomfortable. Consumers instinctively understand that there is no such thing as a free lunch. If prices are dramatically lower, yet there is no visible reduction in comfort, service or convenience, people begin to assume the savings must have come from somewhere invisible.In aviation, invisible means safety.
Jag har en sådan här (fast annan färg), funkat fint med Ryan i år och förra året,