Vad gör ni just nu?

Kul att ni skåningar får en normal vinter också! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Yes om jag skiter i värme i fläkten haha. Det är stora nackdelen med Kian den har ingen värmepump så måste köra bensin för att få upp värmen. Men det går rätt snabbt så efter 10 minuter så hoppar den över på el igen och kan hålla temperaturen i bilen på en skön nivå =)

Ja du har ju ett speciellt förhållande till fläktar. :joy::joy:

1 gillning

Inga problem att komma ut, till och med solsken idag :slightly_smiling_face:
Är dock inte helt snöfritt än, -15 så snösmältningen har inte startat än..

5 gillningar

Våra två-tre decimeter här i Stockholm är ingenting i jämförelse alltså :sweat_smile:

2-3 dm??
Då åker ungarna fortfarande skateboard här :slightly_smiling_face:

Ska dock träna idag, syrran behöver hjälp att skotta fram bilen som har stått ute under hela snökaoset :flexed_biceps:t3:

Förstår dock att det blir kaos hos er i och med alla som förlitar sig på kollektivtrafiken.

1 gillning

Ibland känns det som att det blir trafikkaos bara det är tre snöflingor i luften. Folk beter sig som att det är första gången de ser snö, samma visa varje år tyvärr.

Alltid stressade och ovana vid snö, skulle bryta ihop om jag skulle jobba på t.ex. räddningstjänsten och ha en utryckning centralt när ni andra slirar omkring..

Inget kul att få en sådan snöhög mitt på tomten.

När jag körde till mataffären igår på morgonen så körde bilen framför mig så satans vingligt. Trodde det var en fyllekörning så jag bytte till vänstra filen för att köra om då svänger hennes bil rakt mot min när vi ligger bredvid varandra. Jag kunde svänga ut i vägbanan åt motsatt riktning då det inte var några bilar ute förutom vi annars hade vi krockat. När jag hängde på tutan och kollade in i förarens bil så var det en tjej på 20-25 år som satt med mobilen i handen och tittade på TikTok-videos.

Tror jag hängde på tutan och låg bredvid henne och såg allmänt förbannad ut i säkert 10 sekunder efter det. Jävla idiot.

3 gillningar

Dagens ungdomar... :face_with_symbols_on_mouth:
När folk beter sig sådär hoppas man att de smäller in i mitträcket eller åtminstone att polisen tar dem. Inte ofta jag blir förbannad i trafiken, men sånt där beteende är så fruktansvärt nonchalant.

Ja jag kan inte förstå hur de tänker (förmodligen gör de inte det ö.h.t). I min värld finns det inte ens att sitta och kolla på saker på telefonen när man kör bil.

3 gillningar

Back in the day pendlade jag från Haninge till norra sidan stan för jobb varje dag. Vet inte hur många gånger när man satt i köerna och såg folk som hade en morgontidning på ratten, folk som satt och kollade i telefonen, folk som sminkade sig i spegeln i solskyddet etc. Helt galet att det inte smäller mer än det faktiskt gör.

1 gillning

Frun fyller i början av maj, håller tummarna för att den är borta då :slightly_smiling_face:

1 gillning

Annars kan ni ju fira henne i en kåta. :joy::joy:

1 gillning

Jag fattar inte att man gör det i detta väglag, kan ju vara nog att hålla reda på bilen ändå. Idag är det tydligen standard att kolla telefons aktivitet vid en olycka men det är ju en klen tröst.

1 gillning

Blir till att åka ut på jobbet imorgon och köra snöslunga ser det ut som.

3 gillningar

Du får ju vinterkonvertera din robotklippare och köra den som snöslunga.

Givetvis har jag redan en snöslunga. :joy:

Inte robotiserad. Det var det jag menade.