Vad gör ni just nu?

Jag har inte spelat på 30 år men vet dock att cd-rom har gjort sitt :blush:
När jag spelade fanns det spel på kasettband, inte snabbaste laddningstiderna dock..
Jag är ju iofs nästan lika gammal som farbror Kamrem :blush:

Det enda "TV Spel" som jag spelat är nog Golf på en Sega Mega Drive tro jag den hette, det var lagom tempo för mig. :joy::joy: Sen har man ju kört lite Ping Pong på vanliga TV'n innan dess. :joy::joy:

Kollat på David Bowies musikal Lazarus. Var ganska säker på att jag skulle gilla den. Men, nja… Tveksam. Mycket tveksam.


Jag tyckte den var klappkass. Man fattar inte mycket av den. Musiken var bra, men det var väl typ det enda positiva med den. Inte att skådespelarna var dåliga på nåt sätt, utan handlingen.

Håller helt med. En kultorproduktion kan få vara dubbelbottnad eller tvetydig såklart. Men det här var et steg till. Sedan är jag tveksam till filmduken. Det var så länge som allt utspelade sig på den att det var som att gå på bio, utan att det tillförde något.

Kul att gå ut med hustrun, bra musik och intressant att se denna musikal som ändå är ganska omskriven.

1 gillning

16 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Ert första möte med Internet


Har precis virkat klart två till kaniner

7 gillningar

Spenderat förmiddagen med familjen på utflykt i naturen

12 gillningar

Tänkte ha en lugn lördag men så blev det inte riktigt. Först ut o kriga på kötthallen och bolaget, sen åka o tvätta bilen, sen köra på gymmet en dryg timme, nu är det bara hem o duscha och sen försöka få i sig nån lunch, sen blir det besök hos goda vänner som varit en månad i Sydafrika, så misstänker att det blir sydafrikansk vinprovsmakming ikväll. Fullt ös medvetslös :sweat_smile:

3 gillningar

Låter ändå härligt. Lite stress håller blodsystemet öppet..:grin:

Haha ja, ska inte klaga :blush:



Byggt koja till herr fluff så jag får vara ifred en stund :sweat_smile:

8 gillningar

Är på medeltidsevent i Lövånger. Ett litet ett, men väldigt mysigt.
Öl, vin god mat och goda vänner :beer:

10 gillningar

Ikväll låtsas vi som att det är sommar här hemma :ok_hand:

6 gillningar

Var har du gömt bananerna?

Här.

5 gillningar

Fick ett ryck förra helgen och bestämde mig för att ytligt läsa igenom en del om stenåldern. Mest för att det är kul och lite för att underhålla någon form av allmänbildning.

Jag slås dock främst av en annan aspekt. Från tid till annan får en teori genomslag och sägs förklara något om t.ex. människans framväxt. Forskaren får inte sällan teorin uppkallad efter dig och teorin kan vara dominerande under ganska lång tid. Sedan hittas en liten stenbit eller en liten benbit och hela teorin slås i bitar. Ganska fascinerande hur kunskap på så sätt utvecklas.

Tänker att religion dock är stelnad kunskap. Många vill inte att det ska ändra, vissa tror inte den kan ändras och mitt i alla kunskapsproduktion har vi ett alltså ett tankeområde som drivs av helt andra parametrar.

3 gillningar

Dags att resa till kylan.

4 gillningar

Byter stenåldern till dess motsats. Ska kolla på F1 i efterhand nu.

1 gillning

Varför går det så fort när man är borta?

1 gillning