Vad gör ni just nu?

Fick ett ryck förra helgen och bestämde mig för att ytligt läsa igenom en del om stenåldern. Mest för att det är kul och lite för att underhålla någon form av allmänbildning.

Jag slås dock främst av en annan aspekt. Från tid till annan får en teori genomslag och sägs förklara något om t.ex. människans framväxt. Forskaren får inte sällan teorin uppkallad efter dig och teorin kan vara dominerande under ganska lång tid. Sedan hittas en liten stenbit eller en liten benbit och hela teorin slås i bitar. Ganska fascinerande hur kunskap på så sätt utvecklas.

Tänker att religion dock är stelnad kunskap. Många vill inte att det ska ändra, vissa tror inte den kan ändras och mitt i alla kunskapsproduktion har vi ett alltså ett tankeområde som drivs av helt andra parametrar.

3 gillningar

Dags att resa till kylan.

4 gillningar

Byter stenåldern till dess motsats. Ska kolla på F1 i efterhand nu.

1 gillning

Varför går det så fort när man är borta?

1 gillning

Klart bra fråga. :slight_smile:

1 gillning

Handlar på costco!

3 gillningar

Det är ju ändå Söndag. :joy:

8 gillningar

Säker på att 1,5L sås räcker till den lilla pajbiten?

1 gillning

Tveksamt, tur man har bra saliv. :joy::joy:

Rio Mare är den godaste tonfisken på burk jag har ätit, säljs dock inte in vanliga butiker här.
Fanns det naturell också?

1 gillning

Den måste ju då testas.

Tror bara det fanns den sorten. Men de hade sjukt mycket roliga grejer som inte finns i vanliga affärer. Förvånansvärt billigt också.


Köpte även den sorten.


Är tacksam att jag trots allt inte åkte från Frankfurt – men väl Köpenhamn. Vilken väntetid på att få sina väskor på Schipol.

Se det positivt du slapp en icke fungerande säkerhetskontroll i Stockholm tidigare i veckan. :joy:

Fått ok att ta flexledigt på torsdag, tänkte ta några dagar till att försöka återställa mig själv.
Insett att jag hamnat i en depression igen.

Ska försöka komma mig ut på promenad varje dag eller åtminstone spela lite VR för att få igång hjärtat.
Lättare sagt än gjort dock. :grimacing:

Sahlgrenska ännu en gång för mamma, dom har inte vågat ta prover för det är så nära lungan så får se om dom lyckas idag.

7 gillningar

Inne vid 7 idag på kontoret, helt tomt :sweat_smile:

8 gillningar

smashed avocado? :open_mouth: :face_with_raised_eyebrow:

Ser Liseberg i bakgrunden!

1 gillning

Ajjemän. Ser atmosfear, helix och pariserhjulet genom fönstret.

1 gillning