Vad gör ni just nu? (2023)

Inte så konstigt att vården är överbelastad, känns mer som det är en social grej för många att gå till läkaren.

1 gillning

Du jobbar ju också som doktor :joy:

Där har vi förklaringen varför jag inte besöker vården så ofta, har så lite utbildning att jag antagligen inte begriper bättre än att hålla mig därifrån. :joy::joy:

Japp, jag och riktiga doktorer ligger risigt till i sociala sammanhang. Alltid någon som har ett bilproblem som behöver diskuteras. :joy::joy:

2 gillningar

Under ett par år i början på 90-talet var jag väldigt ofta förkyld, med feber och ont i kropp osv. Jag besökte vårdcentralen för att få hjälp men de skickade givetvis hem mig med att alla är förkylda i bland.
Jag protesterade och menade att jag nästan aldrig var riktigt frisk från förkylning. Men så kan det vara blev svaret.

Nu bar det sig inte bättre än att jag åkte utomlands i sex veckor och under den resan blev jag helt frisk. För att bara efter ett par nätter hemma bli sjuk igen. Med ett par veckor i en annan bostad så var jag frisk.

Jag förstod då att det var något fel på lägenheten. Bytte lägenhet och fick sedan höra att hela huset där jag bott var ett sk sjukt hus och fick renoveras.

4 gillningar



Tack alla! Blev födelsedagskryss med kidsen… Bra form här idag…

11 gillningar

Öl och whiskey till frulle….

6 gillningar

Exet hade det där problemet, lägenheten som hon hyrde var svårt mögelangripen i källaren, och så var hon i stort sett alltid sjuk också.

1 gillning

Haha japp! Knegare har inte tid att häcka snorig på nån vårdcentral. Behöva ta ledigt från jobbet, betala patientavgift eller behöva åka på karensavdrag. Det är därför så många i arbetaryrken också fortsätter gå till jobbet trots att de är sjuka, man har inte råd att sjuka. Det var en av anledningarna till att karensavdraget slopades under pandemin.

Vi tjänstemän på kontor däremot. Behöver inte ta ut VAB, kan jobba hemma med full lön när vi är sjuka, kan söka vård på betald arbetstid och många har likt mig så att vi får ersättning från arbetsgivaren för patientavgiften och för läkemedel på recept.

1 gillning

Planterar popcorn med kidsen.

10 gillningar

Fem dagar senare :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Så snabbt alltså!

Den har iofs stått inne i soligt fönster med plast på.

1 gillning

Ska bli kul att se hur snabbt det kommer upp här, vi har sol från morgon till kväll på ballen.

Lite plast på krukan lär hjälpa :slightly_smiling_face:

Tipsa henne om den här videon

Satt mig i tv-soffan. 10-12 grader varmt? och en isande 8 m/s vind från havet gör det mindre trevligt ute.

1 gillning

Får bli solhatt här. :joy::joy:

2 gillningar

Galenskap.

8 gillningar

Håller med dig...Aldrig i helvete jag hoppar i.....

4 gillningar