Vad gör ni just nu? (2023)

Vad jag hatar läxor och allt tjat det medför.

Någon mer som har långsam surf med Telia nu på morgonen? Stockholm/Älvsjö/Liljeholmen.

Telias felsökning ger inget, men…


Gäller att bo på rätt sida stan så är det inga problem :wink:

2 gillningar

Inga problem här.

1 gillning

11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: ChatGPT

Som fortsättning på mitt kontemplerande om mitt yrkesval. Hittade annonsen för den första kurs jag gick inom mitt yrke. Startade den då jag var 11 år. Och fullföljde, 15 kursbrev tror jag det var. Lärde mig väldigt mycket och när jag var 14 gick jag en kvällskurs i kroki.

Drömde om ett ritbord som Åke har på bilden. Så jag ritade en serie med Schassen från Knasen och lilla Fridolf som jag skickade in till tidningen Lilla Fridolfs önskesidor och önskade mig ett ritbord. Fick ett antal hundra kronor som räckte till en modell något mindre än vad Åke har, men vilken lycka.

8 gillningar

De där annonserna minns jag :blush:

1 gillning

Min dröm var en cintiq 22” skärm men dom kostade 16000 och det var absolut inget som var överkomligt då.
Det blev en 13 tums cintiq några år senare istället för typ 6000 och den var jag supernöjd med.
Men vad tiderna ändras haha.

1 gillning

-74 hade vi just bytt upp oss till färgTV :rofl:

2 gillningar

Vår första färg TV bytte farsan till sig mot en Opel Kapitän och en flanellskjorta. :joy: :joy:

1 gillning

Låter som en förhandling som begicks under rusdryckers inverkan :joy:

1 gillning

Byter en trasig fläkt i min NUC.

4 gillningar

Vad var det för fel på nylonstrumpa över TVn? :man_shrugging:

Jo hade man samma promille som Hyland så blev det färg tv. :rofl::rofl:

Sitter och väntar på att få göra en code implementation. Tråkigt när allt är klart och man får sitta på kontoret och vänta till 21:00 då change börjar.

Förut brukade projektledarna bjuda på pizza. Var inget prat om det denna gång :frowning:

1 gillning

En varsam smekning med 800-papper och sedan Osmo klarvax

14 gillningar

Nope, det regnar idag, då stannar jag kvar i sängen.
IMG_0199

6 gillningar

16 gillningar

Ger en kollega lite goda råda (han inte bett om :grinning:) när han roar sig med en ID3a.

4 gillningar