Förstör pengar.
Menar du strör pengar?
Sitter och väntar på färjan, en vit vw ställer sig i filen bredvid och ut kommer 4 män i reflexvästar som ställer sig och röker samt kollar på mig typ så mycket dom kan känns det som.
Vänder sig liksom och kollar.
Känns så osvenskt var min första tanke, ser sen att på bilens regskylt står SK som landskod.
Känner så sjukt mycket obehag av sånt, kände direkt hur det vände sig i magen på mig när jag såg hur dom började kolla på mig.
Hade velat låsa bilen om det inte varit så uppenbart.
Skönt att det var ett par bilar till där med.
Edit: det var en vit Skoda, inte VW.
Ställt in så min bil låser när jag kör i väg. Dessutom låser jag direkt då jag sätter mig i bilen när jag är i stan. Särskilt när jag varit på bolaget
SK är slovakien.
Tror inte jag kan göra det på min bil haha, sen tänker jag om något händer på färjan kanske man inte vill sitta i en låst bil.
Men kände av alarm direkt och sånt brukar ju ”stämma typ”.
Bilen framför mig tog några extra sekunder på sig att köra iväg vilket jag vad glad för då jag slapp lådsas var långsam själv så dom inte hamnade bakom mig på väg av.
Det kan säker låta superlöjligt för vissa dock men ville ändå skriva om det för att det skulle kännas bättre.
Jag låser alltid dörrarna vart jag än står parkerad , går på automatik
Vill du låsa lite diskret kan du ju bara öppna och stänga dörren och direkt låsa , då reagerar nog inte folk på att du låser utan mer på att du öppna och stängde dörren, det känns mindre suspekt tycker jag än att sitta och stirra på någon och låsa dörrarna
Oroa dig inte över att dörrarna är låsta , drar du i handtaget låses dörren upp.
Ibland kan man behöva rycka två gånger, men måste man ut rycker man i handtaget tills dörren öppnas
Skaffa en sån här, är alltid bra att ha liggandes i bilen. Då gör det inte så mycket om du skulle ha som vana att alltid låsa bilen även om du är på en färja eller liknande.
En sån, en reflexväst, ett första hjälpen kit och ett multitool har jag alltid liggandes i bilen. Just in case.
Med en sådan nödpackning låter det som att det ligger i bagaget..
Är det inte en S90?
Eller en C90?
Det stämmer, S90 är det.
Den där hade min dotter älskat
C90 finns väl inte? Var väl bara i konceptstadiet?
Vad är det för dag idag?
International Suit Up Day, dagen då jag klär mig i kostym och sätter mig i min lilla skrubb till kontor här hemma i min ensamhet!
FREDAG DEN 13ONDE !!!!!
Men om Volvo släppte en tvådörrars öppen bil baserad på 90-plattformen borde den heta C90.