Vad är det för event?
Roger! Vilken legend ![]()
Var ju ute och slirade igår och med bara lunch i magen kom man i säng vid 01 efter alldeles för många öl. Klockan ringde 05:50 och redan när jag gick och la mig så visste jag vad morgondagen skulle bjuda på för helvete.
Döm då min förvåning när jag vaknade helt utan bakfylla, kände inte ens av att jag hade druckit vilket nog fan aldrig har hänt. Men som med allt så får man aldrig vara glad för istället för att vakna bakfull med duschbrunnsmys så vaknade jag upp med en dunderförkylning men tar fan hellre det helt ärligt.
Tröttnat på surisar?
Surisar är till helgen, detta är ju till lillördag ![]()
Nej för fan men man måste ju ha öl till maten också. ![]()
Bokade precis in en synundersökning för linser till imorgon. Har börjat inse att det är jobbigt att vara halvblind på gymmet, för det funkar inte att ha brillor när man tränar. Hade linser för några år sedan när jag höll på med badminton, har inte provat linser sedan dess. Skall bli ett intressant experiment.
Själv har man kommit upp den åldern nu där man även behöver justera för ålderssynthet. Testar just nu linser med "inbyggda läsglasögon", ganska otroligt eg vad man får plats med i en liten silikon-plupp ![]()
Blir det en kort och en långlins då? Alltså att den ena är för läsning och den andra är för långt avstånd?
Det var det jag trodde först också men tydligen så är varje lins uppdelad i lager där varannat lager är för ålderssyntheten och varannat för vanliga justeringen. På nått sätt fattar ögat/hjärnan vilket lager som man ska titta igenom.
Typ så här:
Coolt! Förr var dom som progressiva glasögon med underdelen för läsavstånd och tyngre i botten så dom skulle rotera rätt. Provade aldrig själv men funkade tydligen sådär.
Mina är tyngre i botten för att lägga sig rätt men det tror jag beror på astigmatismen som jag också har. Har inga större bekymmer med det men det kan hända ibland att man får putta till dem lite om de hamnar snett.
Är det endagslinser du kör med eller är det månadslinser?
Månadslinser. Men brukar ha endagslinser på semesterresor eller dagar då jag vet det kan bli sena kvällar/nätter ![]()
Då vill man inte stå
och mecka med rengöringing och fippla ![]()
I början när jag hade sådana linser så kunde de glida fel när man låg på sidan i soffan och kollade på teve. Helt plötsligt så såg man väldigt dåligt så man fick sätta sig upp och peta till dem. ![]()
Vet inte om fick till dem bättre efterhand.