Vad gör ni just nu? (2025)

Alltid!

2 gillningar

Ja i Januari har jag hört att man ska hålla sig borta från gymmet då alla som tänker som mig ska uppfylla sitt nyårslöfte :joy:

Kanonbra och vettiga tips, tack!

Känner jag mig själv så kan det annars bli att gå ut för hårt och sedan tröttna alldeles för fort.

1 gillning

Satt och funderade på om det kanske skulle kunna tänkas vara tillåtet att öppna en öl nu. Eller ska man duscha först? Hmm..:thinking::grin:

1 gillning

Klart man får! Har stått i köket i någon timme nu och nu en paus :heart_eyes:

5 gillningar

Ja du får ju ta fram bubblet och fira redan nu :tada:

1 gillning

Hjälpte farsgubben att uppdatera kartan i V90:n.

Testade att köra en runda. Första gången jag kör automat. Växelhanden är rätt så invand. Höll nästan på att orsaka en olycka vid det tillfälle jag försökte ”växla” vid infarten. till en rondell. :rofl:
Resten av stoppen gick dock bra. :slightly_smiling_face:

8 gillningar

Städat och stått i köket i tre timmar, nu var man värd en kall och en pinne!

3 gillningar

Nu har jag duschar så då är man värd en kall.

5 gillningar

Samma här, maten är så förberedd det går, duschen avklarad så nu får man slå sig ner och ta en kall medan man väntar på gästerna.

3 gillningar

Tar mig en kall innan duschen. Riktigt bra denna.

3 gillningar

Jag blir kvar i köket ett par timmar, ölen dock öppnad.
Hade tydligen lovat att jag skulle fixa all mat..
Så nu ska det fixas potatisgratäng, västerbottenpaj, oxfilé och majskyckling. Ska försöka hinna fixa en sås också :scream:

4 gillningar

Samma här! Nu gör jag och frugan lite koraller till efterrätten :sweat_smile:

3 gillningar

Bernard IPA, var är världen på väg..?:flushed_face:

Är det dåligt? Trodde det var en tjeckisk hantverkaröl. I vilket fall tyckte jag den visar sjysst.

Det är inte alla som utvecklar sin ölsmak med åren :grin:

Kör på samma spår för att göra potatisskalartjänt lite mer intressant. :smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

Löwenbrau har jag inte druckit sen jag var 15-16 och då i folkölsvariant, nu snackar vi 45 år sen :slightly_smiling_face::beer_mug:

Perfekt. I och med att alla gäster plus hustrun är sjuka eller åkt på jobb tycker jag att denna passar till potatisskalningen. :sweat_smile:

5 gillningar

Äter man potatis till nyår?

1 gillning

Bernad anses som ett av världens främsta bryggerier. Men då av lageröl. IPA måste vara en nymodighet. Även om jag antar att de, som alla, bryggde Ale från början. Bryggeriet är från 1500-talet.

1 gillning