Jag är precis hemkommen från ICA Maxi och det var inte en rolig upplevelse. Det tog 25 minuter bara att köra dit, brukar ta fem minuter. Väl inne så är det fan som att Ullared skulle ha 80% på allt i butiken, gjorde misstaget att ha en varm vinterjacka på mig och svetten och irritationen bara blev värre. Nu äntligen hemma igen och kände att jag behövde det här. Och flaskan får stå kvar på bordet.
Du skulle gått på Costco istället ![]()
![]()
Buss igen som skadat flera personer..
Håller på att måla lite med bläck och stålpenna.. samt Glaspenna.
Lyckades sudda för tidigt första gången så var till att börja om igen, måttligt ont i fingrarna nu.
Försöker att inte måla för perfekt så det får lite karaktär.
Årets sista dag, så besökte gymmet så det blev avklarat i år också! ![]()
Byter om för att åka och spela årets sista padelmatch. ![]()
Själv ska jag snart köra mitt sista gympass för i år, totalt 180 pass i år måste ju ändå vara helt okej.
På årets sista dag gjorde jag motsatsen till att gubbarna. Vaknade 07:00 och gick på toa. Kunde somna om och vaknade 10:30. Då jag med lite besvär kan ligga en kort stund på sidan numera la jag mig på sidan och lyckades somna om igen och vaknade 11:30..![]()
![]()
Är ute och gör Budapest osäkert.
Måste ju ha en gluwein i kylan.
Gick på @Erik's tips. Tog en med kanel, påminner om churros.
Ser isåfall ut som en familjechurros gjord för en latinamerikansk storfamilj på 4 generationer. ![]()
Frugan hjälpte mig att ta kål på den. ![]()
Vi skyller på Rolles fru ![]()
Hennes tugga var nog inget att skriva hem om..![]()
![]()
Bra jobbat. 180 pass mer än vad jag gjort i år. ![]()
Riktigt bra jobbat ![]()
Har sagt till mig själv att 2026 ska bli året jag ska komma igång men återstår att se hur det blir med det ![]()
Det är bara sätta igång, så jäkla skönt när man kört ett tag. Tipset är nog att vänta tills Januari är över, annars kommer det vara kaos på gymmet. Sedan börja lugnt, jag skulle säga max 3 dagar i veckan och börja med vikter som är på typ 50% av din maxvikt på 6 reps gånger 4 set. Sedan ökar du till 7 reps och sedan när du klarar det utan problem, öka till 8, när du kommer upp till 10 reps är det dags att börja på en tyngre vikt som du klarar 6 reps och så gör du likadant som tidigare att du ökar först antalet reps tills du ganska enkelt orkar 10 innan du ökar ytterligare en vikt och börjar om på 6.
Risken om man går ut för hårt från början är att man dels kan skada sig, dels får en jävulsk träningsvärk så man inte pallar gå tillbaka till gymmet. Ett annat tips är att gå tillsammans med någon om man själv är lite osäker på hur och vad man ska träna, går ju även att anlita en PT några pass som kan visa hur man bör träna.