Vad gör ni just nu? (2024)

En grej jag avskyr med min bil
(Det är på insidan)

Iofs -12….
Får inte upp bagageluckan

Kondens är aldrig kul. Ibland beror det på ett igensatt kupefilter.

Steamy windows, har kontaktannonserna funkat?

1 gillning

Har inte hänt förrän nu som tur är, men såg nu att det är -15 så kanske är att förvänta sig av en liten bil? :joy:

Haha om det vore så väl :joy:

1 gillning

Blir så i vissa bilar. Dörrar fryser fast på vissa så man knappt får upp dem. Kan hjälpa ibland att torka av dörrlisterna om de är blöta när man parkerar bilen. Vinter och bil är en skit kombo.

1 gillning

Hade glömt göra det, pappa brukar vara snäll och göra det men han har haft annat på huvudet det senaste så det har blivit missat.
Men det gick bra! Nu har jag fått på folie igen så bör det inte vara lika illa på måndag.

Den hostade fan igång med men är nog kanske bra att starta den när det är kallt och låta den gå en stund haha?

Ska starta den imorgon med…

2 gillningar

Det är när jag ser sådant där jag känner att betala 1500 i månaden för ett garage med värme är värt det :joy:

400:- här känns ju riktigt prisvärt.

1 gillning

Haha ja helvete! Har inte mycket till val här där jag bor heller, finns löjligt lite parkeringar och ännu färre ute så det är bara att betala och se glad ut :sweat_smile:

1 gillning

Betalar typ 240 för min parkering, känner att det är värt att slippa betala 1360kr extra för att slippa frost på insidan typ en dag under vintern. :joy:
Men jag förstår vad du menar! Helvete vilket pris dock?

1 gillning

Myser i -17,5 grader.

7 gillningar

Ska du köpa lite blommor?

1 gillning

Eller 7 000 i månaden för en bil med förvärmning av kupén. :joy::money_with_wings:

När det gäller frost och imma på insidan kan det hjälpa att göra rent rutorna ordentligt på insidan och att i mesta möjliga mån hålla torrt i bilen genom att exempelvis undvika att dra in snö med fötterna.

1 gillning

Vi hade en Aygo en gång, det va standard med mer frost på insidan är utsidan på den bilen.

Här betalar jag 1650kr/mån för garage och det är värt varenda krona

1 gillning

Inte så vanligt med denna som tur är, men min förra Yaris hade massa problem med detta. Men baksätet var också konstant fuktigt av någon anledning… vi hittade aldrig varför.

Välkommen till Stockholm :joy:

1 gillning

Monterar ned julen, så jäääääävla skönt!

10 gillningar

Kyligt i morse, -20 ˚C. :cold_face: Bytte löprundan mot en rask promenad.
Fick sällskap av en Koltrast på Maxi. Vi var båda ute efter några päron. :pear:

:grinning:

7 gillningar

Va tydligen standard på många Aygo, det läckte tydligen in i bagaget mestdels underifrån och och från rutan. Toyota vill ha 35tkr för att åtgärda det utan garantier att det blev bra...