Vad gör ni just nu? (2024)

Det är nog inte kopplat så att man kan påverka någon annans varnare, då hade det blivit problem att utreda vilken varnare som varnade vid brand. Så byta batteri ska vara helt riskfritt.

1 gillning

Gäller att passa på medans snöbollen sover

6 gillningar

Det verkar som det är en brandvarnare för seriekoppling och 230v matning. Står att det ska vara ett long life litiumbatteri som backup. :blush:

Kan ju vara så att de är seriekopplade, men då skulle ju även grannarnas pipa om någon har dåligt batteri, dock inte lika frekvent :sweat_smile:

1 gillning

Var på IKEA och det kostade inte en krona.

Ska vi inte stanna till på MIO?

Slutade med det blev dubbelt så dyrt istället. :joy::joy:

Soffan kommer vecka 21.

4 gillningar

Råkade ut för samma sak för nån vecka sen, men soffan ska inte komma förrän vecka 24. :rofl:

2 gillningar

Nytt väder och fotboll..:ok_hand:

7 gillningar

Varför går man på det gång på gång? :joy::joy:

1 gillning

Nu är väl vintern över? :face_with_raised_eyebrow:

Tvättat bilen, bytt hjul och justerat däcktrycket. Dessutom tvättat vinterhjulen. :sunglasses:

8 gillningar

Aah, nej jag vet inte men fick fixat det i morse i alla fall så allt ser rätt ut nu. :smiling_face:

Varit på finbesök hos @Bulan och spelat in videorecension av Ooni Volt 12 :ok_hand:

11 gillningar

Nu ber vi alla en bön för att den inte blir transportskadad :sweat_smile:

Jag har börjat leka lite med verktygen som man renoverar Rolex länkar med. Gick inte i mål idag tyvärr.

Klicka här

Riktigt skönt i solen.

4 gillningar

Lite snöröjning för att hjälpa värmen. Kom ca 15 cm snö i helgen, därtill nattkallt så avsmältningen av min lilla glaciär här uppe på kläppen går inte i den takt som den globala uppvärmningen förutspått.

7 gillningar

Tonicen är slut i loungen – enbart Gin – jag vet inte hur jag skall kunna gå vidare efter det här.

4 gillningar

Brandvarnare och batteri är ett elände. Här en historia från livet. Sedan jag blev vuxen så har en sak förföljt mig. Alla möjliga tror att jag jobbar i butiken eller på stället. Trots att jag inte har i närheten av uniform så har jag blivit misstagen för att jobba på Systembolaget, Präst, ICA och senast trodde en kund jag jobbade för Sia glass på Coop. För många år sedan bodde jag i en lägenhet och kom hem lite tidigare från jobbet och parkera utanför. En äldre dam från granntrappen frågar direkt är det du som är vaktmästaren. Det var jag ju inte men det visade sig att hennes brandvarnare pep och den hade gjort så i flera dagar. Jag kunde ändå hjälpa till så vi bytte batteri för vaktmästaren kunde inte komma på ytterligare några dagar tydligen. Jag fick 50 kr för besväret och giftermåls råd då jag på den tiden var singel :blush:

14 gillningar

Haha, jag hade samma problem när jag var yngre. Folk gick fram till mig som om att jag jobbade i butiken trots att jag på inget sätt borde kunna förväxlas med butikspersonalen. Hände på alltfrån Elgiganten till Hemköp.

Nu var det ett tag sedan det hände, kanske ser mindre och mindre ut som en butiksanställd i takt med att jag blir äldre? Eller så ser jag bara allt mindre inbjudande ut? :sweat_smile:

3 gillningar

Kul :blush:
Samma här händer mer sällan men fortfarande då och då.

Funderar på att köpa ett gasolkök/-spis/-kokplatta att använda på altanen, men även ha som backup vid strömavbrott eller liknande. Såna här kvällar känns det ju trist att stå inne och laga mat. Grillen känns ineffektiv att använda grytor och kastruller på.

Typ nåt sånt här

Nån som har några tips eller rekommendationer?

Det händer aldrig mig. :joy::joy:

2 gillningar