Vad gör ni just nu? (2024)

Hoppas den tystnade tillslut. Låter precis som hämtat ur ett avsnitt av Vänner där Phoebe råkar ut för samma sak :sweat_smile:

2 gillningar

Det känns som att jag har 100 Verisureprylar och det är alltid någon som har dåligt batteri. Det börjar med notiser i telefonen och sedan få man sms. Därefter skickas batterier mot betalning och man förväntas byta.

Brandvarnarna hade dock inte börjat pipa. Men förra helgen vaknade jag inte bara av att de pep utan de pratade också. Så mitt i natten vaknade jag både drucken och sömndrucken och fick lite snabbt fundera på vad man gör. Tryckte på Verisureknappen och det tystnade. Bra tänkte jag och somnade om. Dagen efter var det helt tyst, tills natten kom. Samma visa igen. Men dagen efter tog jag tag i batteribyte och det visade sig att det var nästan 2 år sedan Verisure skickade ut batterierna..:sweat_smile:

Ja!! Den här är underbar och fullkomligt galet.

Man skulle ju göra en lite prank på det där. (under säkra förhållanden) att man bygger in ett till batteri innanför plasten :laughing:

Ja tillslut blev den tyst men det var sån extrem panik och mitt i natten. Så var glad att @katho var vaken och kunde på något sätt prata mig igenom det haha.
Är jättetrött nu, men slapp pipandet inatt i alla fall haha.

1 gillning

Verisure är på min svarta lista. Oseriösare säljare får man leta efter. Frågade en massa om vad vi ville betal för produkterna inte vad de kostade, och skrämsel teknik... om att kunna prata med någon i deras system om något händer.

Haha ja den är grym! Kollat på flera gånger. :grin:
Blir så glad av Jack Black.

1 gillning

Tänker att det är bra fint att bubblan finns med alla kloka kunniga människor här🙂

Har den senaste tiden börjat använda FB mer aktivt. Blir pinsamt påmind om varför jag tröttnade för flera år sedan. Så mycket puckon det finns i dessa grupper :man_shrugging:t2:

3 gillningar

Här är han helt sanslös.

1 gillning

Sedan jag skaffade Teslan har jag gått med i två grupper på FB. Man tar sig för pannan alltså.

3 gillningar

@katho har köpt batteri men osäker på att sätta i den igen om den skulle vara kopplad till dom i andra lägenheter?

Sannolikheten för det är i princip noll. Bara sätt i batteriet. Skulle något strula så tar du ur batteriet igen.

Den har en kontakt till taket med, som att dom gjort en koppling där uppe?

När jag pysslade med brandvarnarna förra helgen testade de tre brandvarnare som inte tillhör Verisure(jag har sjukt många brandvarnare). En av dessa brandvarnare fungerade inte. Det är en brandvarnare med inbyggt batteri som ska hålla i ca 10-år. Efter en del tjafs med företaget jag köpte dem ifrån så har de nu skickat en ny. Det är alltså viktigt att testa brandvarnare ibland.
.

Är det lägenhetens brandvarnare är den kanske kopplad till någon central om larmet skulle gå. Bara att koppla in, kan inte hända något. Sen kanske du måste trycka in någon knapp som självtestar varnaren när du bytt batteri men det brukar sitta en dekal då.

1 gillning

Facetimeade pappa och satte i den, tror det gick bra. Den lyser grönt som innan och blinkar rött

Då kan du börja elda igen. :joy::joy:

Var rädd för att typ allas brandvarnare skulle balla ur eller något när jag kopplade in den igen, har ju liksom ingen information om hur det är uppsatt.
Men det gick bra så nu vet jag… men så mycket ångest haha.

Det var faktiskt en av dessa grupper jag avser🥶

Folk tycks på allvar tro att Tesla skall lyckas halvera totalkostnaden för att bygga en bil med hjälp av ny tillverkningsteknik. Att materialkostnaden för att tillverka en bil är ungefär 2/3 av totalkostnaden tycks inte gå in i huvudet på folk🤷🏻‍♂️