Nja vet ej fan, i hennes värd är det här pengar som inte finns… #girlmath
Det är det väl i din värld också, det är ju kontanter. ![]()
![]()
Igår en liten kille på 7 dagar som stod i fokus. Idag en stor kille som fyller 14. Så nu sträcker sig de små i familjen från 7 dagar upp till nästan 30. Men idag fokus på 14-åringen.
Upptäckte att vår 4-kopparspress vi beställde från Bodum hade plastkanna, istället för glass
.
Har nu lärt mig att de som är märkta "Melior" på deras sida har plastkanna och plastfilter.
Får testa och se hur det smakar...
Barbiekaffe
Jag såg att det var plast, men inget som stör, mig direkt. Utgår från att den inte håller värmen lika bra(som inte är så bra) som glas.
Jag köpte en liten plastkanna med silikontätninen. Troligtvis den sämsta presskanna jag använt. Locket är ”sladdrigt”, dålig crema och överhuvudtaget dålig tätning mot plastkannan.
Tagit några dagars semester. ![]()
Har bakat lussekatter. Andra baket, det blev 30 stycken igår också (till föräldrarna).
![]()
Fina. Snygg Kenwood. Har en lika dan.
Hade en effektiv lunchrast. Med några klick så var alla julklappar beställda och alla 20 st julkort skickade via riktiga julkort. Allt bör komma fram innan jul.
Nästa år ska jag se till att ha det mesta avklarat tidigare i månaden.
Funderar på om Swappies värdering på telefon är rimlig.
Fick frågan om jag ville köpa loss min telefon (min chef har inte koll).
Iphone 13 mini 128gb. Nästan nyskick, 89% batterihälsa.
Swappie säger 4300kr
Jag kollade lite snabbt på PhoneHero och mResell, de pröjsar också runt 4k, så tror att det är ett ganska rimligt pris ändå. De verkar ju även ligga i de krokarna på blocket, några ganska mycket över och några under.
Trots delaktighet i besluten är nog 14-åringen inte helt nöjd med sitt födelsedagsfirande.
Ringer mig på jobbet och frågar om jag kan komma hem lite tidigare. Han har nämligen bjudit in storasyster med familj inkl bebis till brädspel kl. 16:00.
17:45 ska han skjutsas till träning. Jag:
Uppdaterar allt Apple, nya OS släppta.
xms 15 Pro låter yngre och piggare än xms67.