Vad gör ni just nu? (2023)

Lite tankar om Jacy'z och då Large at JQ som vi hade bokat.
Hotellet i sig är ju väldigt genomtänkt och snyggt designat.
Har man bokat JQ åker man direkt upp till våning 17 och checkar in där. Det är även där som Speakeasybaren ligger. Den är typ bara tillgänglig för dom som bor på JQ. Högst upp ligger Pachanga Pool Club. Det är inget Spa som många tror utan bara två pooler och två olika bastu. Där kan man äta och dricka också. I vårat paket ingick det 3-rätters på kvällen. Man får välja mellan lite olika alternativ. God mat men ganska lång väntan speciellt på huvudrätten. Var fler omkring oss som också fick vänta.
Frukosten serveras på våning 26 om man bor på JQ. Lugnare och personligare men även där fick vi vänta en liten stund på kaffe och mat som vi beställt (ingår i priset). Mycket bra frukost.

Som helhet hade vi det väldigt mysigt och trevligt. Fru, dotter och jag. Så helt klart värt besöket.

3 gillningar

Drog åt lite skruvar i en soffa jag tog över från föräldrarna, när de flyttade från huset till en lägenhet. Denna 2-sits soffa är den sista återstående delen av tre (de andra var 3-sits och en fåtölj) och köpt i slutet av 70-talet. Den är fortfarande hel i tyget och fast i stoppningen.

Kanske förklaringen ligger i vart den tillverkats :grinning:

8 gillningar

Sitter på bussen. Ovanligt tom. Sommartider hej, hej..:partying_face:

4 gillningar

Använder lunchen till att snida en läst för ett par 1500-tals skor.

12 gillningar

Tysk kvalité. :+1:
Ingen IKEA soffa med andra ord, Kamprad köpte möblerna från Östtyskland (Ikea erkänner slavarbete i forna Östtyskland)

1 gillning

Träskor då?

Tvättar.

6 gillningar

Är på brännbollspicknik med dotterns klass. Är alltid spännande att stelprata med okända människor i 2 timmar efter en lång arbetsdag.

8 gillningar

Mardröm. :grimacing:

1 gillning

Njuter av väder, musik och :beer: på SRF 2023!
(Fipplade bort förra inlägget av misstag, skyller på värmeslag :joy:)

14 gillningar

Önskar jag var där.

Inte ens en kall i näven? :scream:

Tänker på @Marcus_Attefors av någon anledning.

Först gör jag en läst. Sedan syr jag skon runt den.

5 gillningar

Har en kollega där. Hälsa :rofl:

Vi hade VM i brännboll här i Umeå i helgen. Jag var inte där. För gammal för att rulla hatt där numera.

1 gillning

Kvällsjobb kräver alkohol

9 gillningar

No man's sky är på halva priset på Steam just nu. Nu mera finns det till Mac med. Just sayin.

3 gillningar

Tankar olja i Singapore

15 gillningar

Coolt. Jobbar du på fraktfartyg?