Vad gör ni just nu? (2023)

Försöker tömma min iPhone 13PRO på batteriet, har legat hela veckan på standby och har ändå 25% kvar. Tänkte köra den tills den slår av och sen ladda upp den fullt. Hur tömmer man den snabbast? Sätter på en film? Ficklampan? Eller finns det något effektivare?

Streama vi 4G/5G eller kör något GPS tungt

1 gillning

Morgontrött på Kastrup

11 gillningar

Du piggnar snart till 06:00 börjar de sälja öl. :joy:

Är det någon som har tid att hjälpa mig och hitta en gammal tråd? Jag startade en tråd om att det är något fel på min skärm. Bokstäverna ser väldigt konstiga ut. Vet att ja la upp bilder där man ser att vissa bokstäver ser ut som att det vore fetstil medan andra bokstäver är normala.

Det kan ha varit i våras, men även förra hösten. Vi diskuterade till exempel om det kunde vara fel på dockan.

Kan det vara den?

Absolut, tack!. När jag går i pension ska jag lära mig att söka. Jag har nog spenderat 30 minuter på att hitta det där..

1 gillning

Hehe. :smile:
Jag kollade igenom din historik och tog det som verkade passa in!

Ser ut som det brukade göra då man valt fel upplösning för skärmen. Så det kan kanske dockan ställa till med.

1 gillning

Använd Google, efter dina sökord skriv site:teknikveckan.se så hittar du det du vill på en nanosekund.

:slight_smile:

4 gillningar

Jag använde ClearType som @katho tipsade om och då blev det mycket bättre.

1 gillning

Historik... Finns det att kolla på..? :flushed:

Jag hamnade där efter att ha skrivit in något i avancerat sök. Men jag hittade inte ändå. Till saken hör att jag såg det där om site och Google för första gången i veckan då en annan person tipsade om det på ett annat forum. Inte till mig, utan jag bara läste. Ny kunskap.. :+1:
Jag har i veckan för övrigt lärt mig att i Outlook kan man namnge färgerna i kategorier på egen hand. Det är ju helt omvälvande. Kommer jag kanske ha stor nytta av.. :grin: Likaså lärde jag mig att man kan få uppgifter längst ned i kalendern. Och att de flyttas fram en dag om man inte slutfört dem. Fantastiskt! Jag kommer snart kunna ha två jobb med tanke på hur effektiv jag kommer bli.. :sweat_smile:.

3 gillningar

Man lär sig något nytt varje dag. :slight_smile:

1 gillning

Du vet att du kan söka på tex "From:xxx" eller "to:xx" Outlook också? :blush:

Haha ja, gick in på din ”profil” och då ser man dina typ högst ”rankade” ämnen men så kan man se fler så jag tryckte där och det är en lång lista haha.

Tror du kan följa din profil om du vill det.

1 gillning

Nja, det vore ju att ta i att påstå att jag har klarat överkursen..:sunglasses:

1 gillning

Tackar och säger hejdå så länge!

Jag tar en pause från Bubban. It was a fun ride, men senaste tiden har det varit samma snack och gnäll från många så då väljer jag att spendera min tid med annat.

24 gillningar

På återseende förhoppningsvis! Kul med inspel från andra sidan jorden

5 gillningar


Flexat ut tidigt och är nu påväg hem till mina föräldrar.
Ska köpa med massa gött på vägen tänkte jag. :relaxed:

13 gillningar

Satt och stirrade lääänge på den där bilden och undrade vad den där H formationen var för något. När jag sen såg vad det var i backspegeln så fattade jag tillslut att det var en bilfärja :joy: