Vad gör ni just nu? (2022)

Trodde man tog ledigt hela veckan i Ekerö. :joy::joy:

Inventering på jobbet tyvärr, så måste se till så mina gubbar gör det dom ska…

1 gillning

När jag var liten (också uppvuxen på Ekerö) fanns det ett stort klistermärke man kunde köpa som löd: ”På Ekerö bor Kungen, Drottningen och jag.” :joy:

1 gillning

Trevligt! Jag har bott här typ hela livet… Familjen också… SÅ nice! Japp det finns!

1 gillning

Morsan gillar pulversåserna också. Så din teori kan stämma. :slight_smile:

Fick pulversåserna från Blå Band och Knorr som barn men båda mina föräldrar (födda i slutet av 50-talet och början av 60-talet) har gått över till bearnaisesås på plastburk.

1 gillning

Vilken nostalgimat! Just den uppsättningen hade vi ofta på fredagar hemma på i slutet av 80- eller början av 90-talet, typ innan tex-mex slog igenom på bred front. :slight_smile:

2 gillningar

Min far brukade inte ge sig på så avancerade saker som lövbiff. Det var pommes och varmkorv alternativt pannkakor.

1 gillning

Åh den gamla klassikern, måste nästan återskapa den någon dag bara för nostalgin!

1 gillning

Inklusive pulverbea då? :astonished:

Hela kittet även fast jag ryser av bara tanken. Minns när vi var hemma hos en kompis i Sigtuna och hade fest när vi var kanske 15-16 år. På natten skulle det göras fyllekäk och det fanns ingenting hemma som skulle mätta 15 pers. Såå vi kokade två paket snabbmakaroner och dränkte skiten i pulverbea. Smakade som det låter och rätten kom på återbesök upp ur strupen morgonen efter haha.

1 gillning

Jag och två kompisar höll på att testa hur man enklast kunde göra "bra" ungkarlskäk när vi var runt 20. Ett recept var just det där. Helt ok faktiskt..:joy:

Andra kulinariska höjdpunkter var koka makaroner och ha i Hotdogs samtidigt. Eller koka ägg i te-vattnet. Ytterligare en variant var Knorrs köttbuljong och så koka makaroner och äta allt. Det blev ju sedan världskänt som nudelsoppa..:sunglasses:

1 gillning

Förundras över kvaliten på nyhetsvärdet och att ens blanda in polisen :man_facepalming: :joy:

Borde vara enkelt att lösa för polisen. Bara kolla efter någon i keps och med slangbella i bakfickan…:sunglasses:

3 gillningar

Vad besviken tjuven ska bli när hen upptäcker att kartongerna inte innehåller Apple-produkter.

1 gillning

Skönt att någon tar ansvar. :joy:

1 gillning

Menar det, hur skulle samhället se ut annars? :rofl:

1 gillning

Snyggt! :smiley:
Varför köre du homebridge när det finns integrerat i Home Assistant?

Jag installerade homebridge-hue där också, kör med Homekit-integration.

1 gillning

Ska äta pizza :pizza:

7 gillningar