Trodde man tog ledigt hela veckan i Ekerö. 

Inventering på jobbet tyvärr, så måste se till så mina gubbar gör det dom ska…
När jag var liten (också uppvuxen på Ekerö) fanns det ett stort klistermärke man kunde köpa som löd: ”På Ekerö bor Kungen, Drottningen och jag.” 
Trevligt! Jag har bott här typ hela livet… Familjen också… SÅ nice! Japp det finns!
Morsan gillar pulversåserna också. Så din teori kan stämma. 
Fick pulversåserna från Blå Band och Knorr som barn men båda mina föräldrar (födda i slutet av 50-talet och början av 60-talet) har gått över till bearnaisesås på plastburk.
Vilken nostalgimat! Just den uppsättningen hade vi ofta på fredagar hemma på i slutet av 80- eller början av 90-talet, typ innan tex-mex slog igenom på bred front. 
Min far brukade inte ge sig på så avancerade saker som lövbiff. Det var pommes och varmkorv alternativt pannkakor.
Åh den gamla klassikern, måste nästan återskapa den någon dag bara för nostalgin!
Inklusive pulverbea då? 
Hela kittet även fast jag ryser av bara tanken. Minns när vi var hemma hos en kompis i Sigtuna och hade fest när vi var kanske 15-16 år. På natten skulle det göras fyllekäk och det fanns ingenting hemma som skulle mätta 15 pers. Såå vi kokade två paket snabbmakaroner och dränkte skiten i pulverbea. Smakade som det låter och rätten kom på återbesök upp ur strupen morgonen efter haha.
Jag och två kompisar höll på att testa hur man enklast kunde göra "bra" ungkarlskäk när vi var runt 20. Ett recept var just det där. Helt ok faktiskt..![]()
Andra kulinariska höjdpunkter var koka makaroner och ha i Hotdogs samtidigt. Eller koka ägg i te-vattnet. Ytterligare en variant var Knorrs köttbuljong och så koka makaroner och äta allt. Det blev ju sedan världskänt som nudelsoppa..![]()
Borde vara enkelt att lösa för polisen. Bara kolla efter någon i keps och med slangbella i bakfickan…
Vad besviken tjuven ska bli när hen upptäcker att kartongerna inte innehåller Apple-produkter.
Skönt att någon tar ansvar. 
Menar det, hur skulle samhället se ut annars? 
Snyggt! 
Varför köre du homebridge när det finns integrerat i Home Assistant?
Jag installerade homebridge-hue där också, kör med Homekit-integration.