Vad gör ni just nu? (2022)

Ja , ska kolla de , så får dottern ta den för självrisken :man_shrugging:t2:

Kollade lite på det där. Enligt dom uppgifterna jag fyllde i behövde jag inte ta ett drönarkort.
Är det när man skall flyga över folksamlingar som det behövs ett sådant kort?

Det verkar vara olika, men du kommer undan det om du tänkt köra en drönare som väger mindre än 250g samt inte kommer köra över folk och sånt.

1 gillning

Vikten som spelar roll. Väger drönaren under 250 g som Mavic minin gör så behöver man inte kortet utan det räcker med att registrera sig.

2 gillningar

Perfekt att den väger 249g då.:nerd_face:

1 gillning

Känns nästan som att de hade en tanke med det :slight_smile:

Det är nog en tanke bakom det haha. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Köra över folk med drönare?
Verkar ganska ineffektivt :thinking:

3 gillningar

Väntar på sista mötet före semestern (hoppas jag)

5 gillningar

Hahaha äsch, vet du inte förrän du testat. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag tog både A2- och A1/A3-korten trots att jag flyger en drönare på 249 gram. Var ändå matnyttigt tyckte jag. Sen gjorde jag det ganska tidigt när de släppte möjligheten, så det var rätt förvirrande om jag behövde eller ej. Jag trodde jag behövde A2 :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Sista arbetsdagen innan semestern. Inleddes med sovmorgon och sedan kaffe med laptopp på uteplatsen. Snart bara ett måste kvar. Underbar känsla..:heart_eyes:

11 gillningar

Helt rätt, lärde mig massor som jag inte hade en susning om när jag pluggade till provet så vill man känna sig lite extra trygg och ha koll på saker så är det smart att ta det oavsett.

2 gillningar

Skummade igen dom två PDF som fanns att ladda ner. Lite matnyggigt fanns som jag inte uppdaterat mig på.:+1:t3:

2 gillningar

Köpte en grej på tradera, kreativ lösning :joy:

7 gillningar

Någon på Tradera har koll på att du gillar varm frukt.

1 gillning

Fyndigt att göra om R:et till ett X.

1 gillning

Återställer en Time Machine backup från min Macbook Pro 2014 till en Mac Mini M1+ laddar nya rakaren.

4 gillningar

Tampas med ett plötsligt sug att köpa en drönare så här under semestern. Är DJI Mini 2 ett bra val eller borde jag spara pengarna? :slight_smile:

4 gillningar

I feel the struggle with you :grin:

1 gillning