Vad gör ni just nu? (2021)

Grattis!

1 gillning

Inspekterar en udda fisk i samlingen. :joy:

10 gillningar

Tack för informationen, ska se om vi kan hitta några konstigheter i loggarna.
Vet du vilken version av discourse ni kör? Eller är det ett helt annat program?

Jag vet att apple gärna använder lite “egna” idéer när det gäller metadata och har i vissa fall haft problem med det i andra sammanhang (där deras rotationsinformation lagrats på galna sätt i exif datan). Inte helt säker på om discourse appen själv gör några förändringar… Det är en lite knivig issue, då jag inte själv kan återskapa det (men ska lägga lite mer tid på det!).

Får skäll av familjen.

11 gillningar

Det är ett egen byggt system. Här så gör inte Apple något eget utan det finns ett attribut Exif som heter orientation.
Jag har jämfört en bild som är tagen med buggen och en utan buggen och orientation är rätt på båda. Kan vara att Discource läser någon Applespecifik Exifinfo som nu är borta och därför blir det fel här.

Njuter av en klassiker.

10 gillningar

Någon som vet om man kan lägga till en bild om man svarar på Insta? Vanliga, inte händelser.

Bara i PM, annars inte :-1:t3:

Ok, tack för svar.

Bara rättvända. :joy::joy:

1 gillning

Då får det vara…:sunglasses:

1 gillning

Ställde klockan på 06 imorse och gick upp och flyttade det sista från min gamla iMac till den nya, passade på att peta in 16GB RAM till i den också så nu skall man nog klara sig tills Apple släpper en ny, stor iMac.

5 gillningar

Hur ser din dröm imac ut?

32", M2-chip, samma kantiga design som 24" iMac men utan hakan i botten =)

3 gillningar

Du glömde rund. :wink:

2 gillningar

En dator skall inte vara rund, men en klocka tycker jag skall vara det =)

1 gillning

Rund fot kanske:

en pro xdr och en m2 macmini?

Nää vill ha allt-i-ett-dator =) Inga lösa delar!

Så köper du en mac i AWS och remotar den fullscreen… u welcome.