Vad gör ni just nu? (2021)

Min fru, som är gymnasielärare, har inte fått sitt schema i tid heller. Det ska eventuellt vara klart i dag.

1 gillning

Nu måste jag fråga vad du menar? Vad spelar det för roll vad de har för Schema?

Ena sonen börjar 7an och det enda infon är lite om idrotten, andra sonen börjar gymnasiet och inget schema där heller.

När en annan började skolan så fick man väl schemat första dagen vill jag minnas.

2 gillningar

Har aldrig fått ett schema i förväg.
Vore dock lite surt om man skulle ha en idrottslektion första dagen, och då inte ha lämpliga kläder för det. En del (alla) idrottslärare brukar ha något sadistiskt i sig. :wink:

1 gillning

Så att man vet deras start och sluttider på dagarna och när vissa lektioner är(typ idrott).

1 gillning

På första mötet i morse pratade vi om detta ungefär som här. En kollega hade kollat runt på Skolplattformen och hans barns schema låg där. Dock ingen avisering eller annan info om att det skulle läggas ut där.

Gick in i skolplattformen och ser ett halvfärdigt schema(tror jag), annars är det ganska korta dagar. Men första skoldagen är på onsdag och då står det “Glöm inte Gympapåse”.

Nu spammar jag den här tråden. Det schema jag hittade låg i Öppna skolplattformen. I den vanliga ligger inget schema alls.

Min dotter börjar första klass i morgon och vi fick schemat mailat förra veckan. Men inte mycket till schema egentligen för hon går alltid till fritids efter skolan.

1 gillning

Det spelar ju ingen roll när man har nanny. :joy::joy::joy:

aahh… Hos oss börjar barnen 8 och slutar 15 varje dag.
Om det har någon fysisk aktivitet på skolan så tillhandahåller skolan det.

1 gillning

Vi har ingen Nanny…sådetså.
Det var vi har är en chaffis (Raj) som skjutsar barnen till skolan och hämtar dem.
Sedan har vi en tjej (Pat) som sköter markservicen när både jag och frun är borta. Skulle nog inte vilja kalla henne Nanny eftersom yngsta barnet är 16

1 gillning

Det är ju också ett sätt att se på saken. :joy::joy:

jäkla skillnad på housekeep och nanny

1 gillning

Lite tyskt med badkar vid sängen

1 gillning

Visst fan, hemhjälp & chaffis är ju en annan nivå. :joy::joy:

3 gillningar

yepp…

att ni arbetar klassen aldrig lär er skillnaden :heart:

5 gillningar

Vi gör så gott vi kan. :joy::joy:

1 gillning

En fördel med att jobba hemifrån är att man kan ta sonen till frisören över lunchen.

3 gillningar

Ha, trodde först det var du som jobbade hemifrån i ditt yrke som frisör. :crazy_face:

2 gillningar