Vad gör ni just nu? (2021)

exakt det

1 gillning

Visst byter vi namn här nu efter nyår, till Gubbubblan.

4 gillningar

Träffen blir på Gubbhyllan på Skansen.

3 gillningar

Kan man mata duvor där :thinking:

Grabbens sov. Grått nytt år

9 gillningar

Förbereder ett lugnt nyårsfirande då vi tyckte att ungdomarna skulle få en chans att festa lite. Så vi sa: Vi tar barnbarnen på nyårsafton. Man har ju haft lite för många nyårsfyllor i sin dag och faktum är att jag saknar de inte ett dugg.

9 gillningar

Nu så :muscle:

8 gillningar

Blir ett lugnt nyår här. Har åkt på en dunderförkylning så ska bort och ta ett covidtest nu. Sen blir det en nyårsafton i stillhet för mig och katten.

7 gillningar

Hänger vid grillen. Ska bryna lite kött till kvällens fläskfilégryta.


10 gillningar

Tror jag gjort alla måsten nu. En kall pilsner och en siesta så är man sedan redo för firande…:tada::tada::champagne:

4 gillningar

Här blir det också lugnt. Fortfarande mycket sängliggande efter vurpan. Första nyår för Primo men det skall nog gå bra. Har smällt lite här i dagarna men han bryr sig inte.
Ikväll står dottern för menyn. :+1:t3:

8 gillningar

Just gjort glutenfripizzadeg för morgondagens nyårspizza, som avnjuts till Ivanhoe. Har lagt älgentrecoten i sousvidebadet. Dottern skalar potatis och jag skall ta mig en öl nu.

7 gillningar

Årets terapiarbete. Slipa och vallla 4 par skidor :ski: jag :grinning:

9 gillningar

Leksaker.

10 gillningar

Tycker det är riktigt roligt med en 3D-printer. Särskilt när jag kan lösa något litet problem med den. Jag har även printat alla delar som behövs, och köpt motorer, rör, skruv mm till en MPCNC, men inte kommit mig för att sätta ihop den. :slightly_frowning_face:

4 gillningar

Japp mycket går att göra. Fick hjälp av en medlem här med en ritning till delar till min hjulinställare. 8 plastbitar som reservdel kostar 1000:-. Dessa gör jag själv nu till en kostnad av ett par tior. Ska bara få tiden att räcka till att göra mina egna filer, då är det ju fantasin som begränsar en.

5 gillningar

Laddar upp en Phoscon Zigbee Gateway på en Raspberry Pi nu, kvällen blir lugn då jag har beredskap, fast i min ålder brukar det vara lugnt.
Kanske dags för en tekopp snart. :slight_smile:

5 gillningar

Härliga tider :+1:

Hittade precis att det finns lite färggladare teman i Outlook-appen

1 gillning

Vackert! :heart:

1 gillning