Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Jag är tyvärr inte så bra på gamla svenska klockor, de flesta svenska urmakarna som gjorde egna saker höll på med vägg & golvur tror jag. Kanske även lite fickur. Vet inte hur det var med ASU om det var svenskt från start. Halda gjorde ju fickur innan de började med Taxametrar. Har ju återuppstått igen med ena halvan från Sjöö & Sandström där Mikael Sandström håller i rodret.

Tack för input, lite namn att söka på iaf…
Nå klockor från typ 50talet du själv gillar?

Har mest moderna, några Rolex från 40,50,60,70 talet. Har gett upp dessa nu då det är så mycket fake delar och fuffens då där finns enorma pengar att tjäna. Så även den inbitne blir lurad så det känns bättre att stå över.

Jag tycker Omega från 50- och 60-talet är fina. Problemet tycker jag är att många klockor från 50-talet och början på 60-talet är 34 mm och det upplevs väldigt smått idag.

Här en Rolex från slutet på 50-talet. Ser bra ut på bild men ganska liten i verkligheten.

5 gillningar

Precis gjort klart alla inställningar i nya bilen :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Hur var det nu, blev det en 3008?

1 gillning

Ja 3008 GT blev det bensinare :slightly_smiling_face:
Några nya (för mig) funktioner annars lik den jag hade innan

Fin bil och alltid kul när man tar sig an en ny bil.

1 gillning

Jag gillar den och då jag haft en innan så var ju mycket hemma. Är ju inte biltokig men alltid kul men nya prylar och med instruktionsboken i en app med scanner funktioner och en familj att ta hand om så blir det utspritt med inställningarna :slightly_smiling_face:

1 gillning

Fikar. bild

6 gillningar


Bakar saffransbiscotti. :yum:

11 gillningar

Blåser ägg inför stundande äggmålning.
Jag märker att jag håller tätt på alla de rätta ställena :hatching_chick::face_with_monocle:

2 gillningar

Bokade precis en resa. :grimacing:

1 gillning

Till Kungsbacka?

1 gillning

Nej. Till Rom under lovet i november. Hade en Voucher som gick ut nu i april. :crossed_fingers:t3:

Fick den här i veckan, är väl bara att förlänga. Än så länge tror jag inte det kommer igång denna sidan nyår.

1 gillning

Antagligen vanlig förkylning som 2-åringen dragit med från förskolan, lika bra att testa ändå. Mindre obehagligt än vad jag trodde

2 gillningar

Kopplar av medan bilen får sommardäck.

6 gillningar

Dags att byta i gbg då med andra ord :sweat_smile:. Kör du däckhotell?

1 gillning

Yes, har kört däckhotell i herrans massa år(de flesta årens tjänstebil dock). Till denna bil på däckhotell på Bilia vilket är superlyxigt, det kostar nästan 300 per år mer än till min andra bil, men på Bilia kommer man, parkerar, går in, lämnar nyckel och tar en kaffe i bekväma fåtöljer. Sedan får man tillbaka nyckel och kör vidare. När det inte är Corona bjuder de på mackor eller bullar också.

3 gillningar