Vad gör ni just nu? (2019–2021)

På ett högst ofrivilligt sätt…:sweat_smile:

2 gillningar

Bytt från 100/100 till 250/250. Snabb hantering från Bahnhof att genomföra bytet :+1:

3 gillningar

Nu du skulle haft en sån där liten dammsugare i bilen

Nu känner jag att jag måste köpa en sådan där…:sweat_smile:. Har @DennisKlarin sådana i lager?

Frågan är vart i bilen du kommer att lägga den och hur du sen ska få den därifrån? :joy:

Kanske kan ploppa in i avgasröret…? :sweat_smile:

1 gillning

Dessvärre inte just nu! Du får nog lägga en order på mistore! :frowning:

Just nu är de billigast på Office Depot som har någon form av kampanj (389 kr).

1 gillning

De finns i lager hos mistore på MOS…eller fanns iallafall skitmånga när jag gick förbi där förra veckan.

1 gillning

Kollar på Balkongfallet från TV4.
Ena brodern var min chef under en längre tid. Vi jobbade tillsammans när det hände. Så frukansvärt och vidrigt att mannen som gjorde det är fri fortfarande. :frowning: :nauseated_face: :face_with_symbols_over_mouth:

Begrundar mitt nya kort, trodde de hade glömt att prägla texten. Men den står på baksidan nuförtiden tydligen. bild

5 gillningar

Är nog länge sedan som präglingen användes.

Nu har jag annan bank, men måste kolla hur mitt ser ut. Det där var ju snyggt. Elegant!

1 gillning

Jag trodde jag var den enda vuxna med ett rent debitkort :+1:

Fick mitt från Swedbank i höstas, det har den gamla präglingen så det där är nog ganska nytt.

Jag vill ha debit kort. Hade inte det för några år sedan, bokade en hyrbil i Berlin med det kortet. Kom dit och skulle hämta ut den sa de att det måste betalas med debit kort. Polaren hade debit kort men det gick inte, det var ju inte det kortet bilen var bokad med. Moment 22, gick och boka med icke debit kort men inte betala, godmorgon yxskaft. Men om man hostade upp €40 så kunde polaren betala, sista gången vi bokade på det bolaget. Samma på Swiss Air, gick bara att betala biljetter med debit kort, så nu är det det som gäller iallafall för mig.

2 gillningar

Hyrbilsfirmor brukar ju annars kräva kreditkort och inte Debit. :thinking:

Hoppsan!
Trodde faktiskt att risken att råka ut för det du beskriver var betydligt större med debitkort. Där ser man.

Det ”värsta” jag råkat ut för i den vägen var i Düsseldorf en restaurang som sa att de tog kort. När det var dags att betala så informerar de oss om att de inte tog Mastercard endast VISA. Som svensk blir man lite förvånad, nåväl det löste sig.

Jag har ett debit som huvudkort och ett credit som backup.

Olika banker och olika kortföretag, enbart för att säkra upp :+1:t3:

2 gillningar

Exakt så jag också har det. Man skall aldrig förlita sig på kort från endast en utgivare.

1 gillning

Jag tror det är så att på debit kortet kan de skydda beloppet och öronmärka det, på kreditkortet är kanske krediten utnyttjad när de ska dra pengarna. Jag har inget kreditkort, säger som gamle Persson: Den som står i skuld är icke fri. :joy::joy::joy:

1 gillning