Vad gör ni just nu? (2019–2021)

fotboll

6 gillningar

Hunden har i alla fall rätt prioritering. Bullar!

6 gillningar

Avslutar en episk helg…

5 gillningar

Tack för varningen, den rasen är inget för mig. :joy::joy::joy:

Testat appen Bower? Pant på allt du återvinner

Det som är skräp får man väl inget för och det som är något att ha ger vi till second hand butikerna.

Begrundar varför en original Apple iPad Pro 2018 USB-A laddare får 10A säkringar att blåsa ibland.
Bytte originalkabeln, men laddaren måste fått något internt fel.
Suck.

Fast du scannar bara koderna på skräpet du slänger innan du kastar det och sen lägger in vilken station du slänger det på. Har inte testat själv än så vet ju inte hur det funkar riktigt än.

1 gillning

#aldrigsomnahungrig

6 gillningar

Har du snott @RolexJocke frukost :smile:

3 gillningar

Blir lätt så när man är singel, lever med en trasig dygnsrytm i fel tidszon. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Lider av ryggskott och drar ordvitsar om stående möten. Blir snart förflyttad till en filial i Göteborg.

3 gillningar

Funderar vems händer detta är.

1 gillning

Lika bra att slänga upp en i kontoret/mancaven också.

6 gillningar

Renoverar förgasare.

8 gillningar

Just lyssnat på senaste podden. Strålande bra @Esse och @nikka:clap::clap::clap: Dessutom fick jag äntligen det svar jag vill ha… Att Nyckelringen är bra… Jag har frågat flera gånger i flera forum och hela tiden väntat på rätt svar…:+1::sunglasses::sweat_smile:

En sak jag “rätt ska vara rätt” fastnade på var splittunnels vpn. Nikka nämde att sitter du på ditt jobbs vpn tjänst och besöker en sida så kommer företaget veta det. Det är ofta inte riktigt sant.

Att använda splittunnel vpn är väldigt vanligt för företag. Om användare sitter hemma med vpn mot jobbet så är det extremt oeffektivt att skicka trafiken till teknikveckan.se via jobbets internet länk när det kan routas ut lokalt. Om nät folket på det företaget byggt det så, så bör de ta en liten kurs i hur man ska bygga enterprise vpn.

2 gillningar

Yep, så har vi det, alltid uppkopplad till jobbets VPN men surfar jag någonstans så är det IPt från min ISP som visas. Rätt onödigt att belasta VPNen med surftrafik.

1 gillning

Precis så vi har ställt in det för våra användare på jobbet också, vi har filtrerat bort all trafik utom det som krävs för att komma in i vissa system etc. Allt som sker i Teams, Safari, osv osv belastar inte VPN.

1 gillning

Någon mer som bidrar med en slant till Wiki…?

4 gillningar