Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Tack

Hemkommen och nyäten efter husvisning.

4 gillningar

Det finns ju flera olika sådana kanaler på YouTube. Och man undrar ju hur mycket dom “fuskar” och hur upplägget fungerar. Vad gör dom med alla projekt när dom är klara. Så många funderingar kring dessa videos. :thinking:

3 gillningar

Har sett flera från just den där kanalen. Har också funderat vad som händer med allt de bygger. :thinking: Verkar iaf vara ett framgångsrikt koncept då de har fått ihop flera miljoner prenumeranter.

1 gillning

har ni bara en toalett?

Japp! En simpel trea vi bor i på 80kvm!

1 gillning

2 snabba frågor, vad heter kontakten/porten som är som en USB-B men med en extragrej på?

I min skärm har jag fyra USB-A uttag varav en verkar märkt med ström(jag trodde alla USB-A levererade ström) samt en USB-B som ovan. Varför denna konstiga port? Och om jag sätter i denna USB-B kabel mellan skärm och laptop, kan jag då använde de fyra USB-A? Är det alltså en kabel med högre kapacitet än USB-A så att den kan “driva” fyra USB-A?

En tredje extrafråga. Om det fungerar som jag tror, då kan jag sätta en USB-dongel till Jabrahögtalare i en av USB-A portarna på skärmen?

Det är en USB-B 3.0 kontakt. Har en likadan på min Dell-skärm på jobbet. Det sitter ju en USB-hubb i skärmen. Jag kör mus- och tangentbordsdongeln från skärmen.

1 gillning

Perfekt.

Sitter och planerar på att byta ut allt möblemang i kontoret/mancave, men det är fasen inte enkelt att planera det nya och hur man vill ha det. Viktiga saker tar tid, tydligen. :slightly_smiling_face: :sweat:

1 gillning

Jag och frun pratade nyss om hur det var när vi hade två barn och en toalett…
nu har vi 5 barn(3 hemma boende, en är pågång ut) och 7toaletter.

Men börjar bli dags att flytta till större då?

1 gillning

Japp i höst skall vi börja leta när frun är klar med studierna och skaffar jobb :slight_smile:

Haha ja när magsjukan knackar på dörren är det inte kul med en toa :mask:

2 gillningar

nä fy fan. i feel your pain

1 gillning

bild

10 gillningar

Det där kommer man aldrig att bli för gammal för!

5 gillningar

Det är faktiskt sjukt roligt… :smiley:

1 gillning

Nu har vi provat tre olika backar i området. :joy:

5 gillningar

Svär åt Home Assistant, det är krångligare än vad jag trodde och när man hittar info så är det oftast gammal info som man får fram så fungerar ändå inte :frowning:

Lite som Telia. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Huvudvärken vi har just nu är inte att skämta med… :open_mouth: Aldrig fått så många utskällningar som senaste tiden. Sist bad en gubbe mig att skaffa ett hederligt jävla jobb och att det vore bättre om jag blev spermadonator.
Tänkte säga att det hade hans dotter nog tyckt om för hon satt med i styrelsen för bolaget, men fick bita mig i tungan. :joy:

2 gillningar