Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Nix.

Magisk bild! Minns när jag köpte min första rolex.

Kopia på någon marknad i Turkiet, vilket jag tog en färja från kos 18 år ung för att få tag på.
Status. Respekt. Då. Nu, ett gulligt minne💙

1 gillning

Underbart. Vad är nummer två för skönhet?

Där är vi nog många som gjort samma resa. Jag importerade min första Lolex från Thailand och det var inkörsporten till denna madness. :joy::joy::joy:

1 gillning

En udda fågel jag ropade in på Kaplans för många år sedan.

Vill du se när jag fixade till den så klickar du här

6 gillningar

Det där ska jag njuta av imorgon.

Yes

Oerhört imponerad av ditt intresse, din kunskap och ditt engagemang på området.

Hatten av!

:ok_hand:t2:

6 gillningar

Tackar och bugar, man har nog nördat in lite för mycket. :joy::joy:

2 gillningar

Om man ska köpa en rolex för en rimlig peng vad rekommenderar du?

Tyvärr finns det inte Rolex till rimliga pengar längre så det man behöver veta är:

Sport eller dress?
SS eller ädel?
Ny eller beg?
Budget?

Idag tittar jag inte åt det hållet utan är mera för små oberoende tillverkare men dessa håller ju inte värdet som en Rolex. Rolex & Patek är väl det som gäller om man vill “investera” och få tillbaks sina slantar med råge. Men tyvärr får man slanta upp rejält över listpris för populära modeller. Sen om man ser till rånrisken är ju Rolex den lättast igenkända klockan och rör man sig i storstäderna idag så kan det vara smart att ha något som flyger under radarn. Det finns många aspekter att ta hänsyn till men som sagt det är budgeten som styr oftast.

Hur var den första halvtimmen? :joy::joy::joy::joy::joy:

Men om man kollar på ett enklare kostymur? Vad är ett bra pris på ett sådant?

Om jag skulle lägga till något är det storlek också. 34 mm t.ex. typ AirKing gå ju att få till pressade priser om man pratar Rolex.

De kan se ut så här


Men de är ganska små tycker många och de som sticker ut är svåra att få tag på.

1 gillning

Fortsätter tjata om:

Budget, nytt eller beg, storlek & material?

1 gillning

SS, kostym, begagnat, 40mm, budget rimlig :joy:

Fortfarande det viktigaste saknas, rimlig budget kan vi ju tolka lite hur som. :joy::joy:

Snackar vi 20-30K så skulle jag titta på nya Longines Heritage serien t e x.

Beg upp till 50K, Omega, JLC har ju trevliga modeller.

Ska du gå på Rolex är nog 100K att föredra för t e x en fräsch DJ 41mm.

Om vi stannar kvar runt 100K så finns det ju en del Glashütte Original att finna, om just detta märke är av intresse har jag kontakter och kan ordna bra priser.

2 gillningar

Hustrun frågar, kan du skjuta mig till tunnelbana, i bilen frågar hon, kan du skjutsa mig till kontoret. På väg till kontoret frågar hon kan du stanna vid ICA så hoppar jag ut och handlar för resten av helgen. Så här sitter jag och väntar i bilen.
bild

2 gillningar

Nja inte just nu, var mest intresserad av vad ett schysst ur skulle kunna kosta. Använder ju Apple Watch så det hade ju varit just ett kostymur. Och sitter inte på de pengarna heller i dagsläget

Jag hoppas du har en bekväm bil då du verkar har mycket “sitt timmar” i denna. :joy::joy::joy:

1 gillning