Gjorde covid test i fredags och det va fasiken inte kul. Tyckte halsen va värst. Så jäkla nära att spy. (Resultatet va negativt)
Nu blir jag extremt obehaglig till mods. Jag har inte många saker jag känner extremt obehag inför, men saker i halsen och näsan tillhör av någon orsak det. Jag kommer säkert avboka Coronatestet…
Se det som en utmaning
Gjorde ett sånt drive-in test idag… och ja, det kändes sunkigt att sitta och peta pinnen i halsen och näsan på en parkering med massa andra stackare som gjorde samma sak.
I Göteborg så var det en sjuksköterska som gjorde det på mig. Vete fan om jag klarat att stoppa topsen så långt bak i näsan själv.
Hade känningar i näsan i flera timmar efteråt.
Ja börja blöda näsblod
Jag tror nog du klarar det. Jag har extremt svårt för att pilla mig i halsen och visst det var väldigt jobbigt och inte minst för jag hade dottern 5år med mig som stirrade nervöst på mig, men jag fick skrapa flera ggr i omgångar för att få ihop de sekunderna man skulle komma upp i. Och tillslut va det avklarat.
Jag hade också känningar flera timmar. Tänkte om det va något medel på topsen som irriterade eller om det bara var att man hade varit där och rotat runt.
Tror det är mest att man varit där och rotat. Kändes så för mig.
Varför provar man sig?
Jag ville veta om skiten jag fått i luftvägarna var Corona eller vanlig förkylning.
Hade feber och andra symtom också.
För att om man har covid så ska övriga familjemedlemmar stanna hemma. (Barn i gymnasiet eller yngre kan om de är friska gå till skolan)
Man kan smittspåra de man har varit i kontakt med.
Har man covid-19 så ska man stanna hemma lite längre än vad man behöver om det är snuva eller nått annat lindrigt som går över på någon/några dagar.
Det finns fler anledningar men de va de jag kom på nu.
Har man symptom kanske man kan prova sig, men hör om många som provar sig ändå.
Men har man det inte så kan man ju få det när man hoppade in och köpte mjölk på vägen hem.
Man får ju prova sig varje dag då.
Det finns anledningar till att testa sig även om man är symptomfri.
Enligt FHM:
”På den femte dagen efter att hushållsmedlemmen testats positivt rekommenderar Folkhälsomyndigheten att symtomfria i hushållet testas för covid-19”
Men att bara gå att testa sig utan anledning, mer än att man är nyfiken, förstår jag inte. Så jäkla kul va det inte.
Fikar.
Rent allmänt är det ju bra om så många som möjligt testar sig. Men då vi ännu inte har full testkapacitet är det samtidigt viktigt att de nyfikna bärgar sig och de hysteriska lugnar ned sig….
Tänkte att lite slip-papper kunde ge airpods-caset en skön, och kanske en snygg, matt yta.
Även om de inte ser värst snyggt ut nu tror jag att med lite finare papper än de slitna P100 jag hittade så kan de nog bli ett snyggt
PS: Gjorde de här på mitt gamla case
En snabbis på en sunkig parkering. #coronatest
Lycka till !!