Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Jag vill nog påstå att det hänger på mixningen till störst del. Förstärker man något dåligt blir det bara mer dåligt.

Tro jag också. Verkar som att man idag mixar ljudet för att ”fungera bättre” på sämre högtalare och ”låta högre”

Ursäkta min knasiga beskrivning men jag kan inte detta med ljud :man_shrugging:t2:

Ser inte dem men minns mina JBL L19 som riktigt välljudande på låga volymer. Hade dansktillverkade JBL senare som inte alls var i samma klass. Idag står det en Yamaha limpa & en Audio Pro sub i förrådet och 2 HomePod’s vid TV’n vilket räcker för mig.

2 gillningar

Jo man märker ju skillnad på olika CD skivors ljud t e x. Vissa kan få en anläggning att låta skit och vissa kan lyfta den till oanade höjder.

2 gillningar

Vill minnas att “digitaly remastered“ brukade inneröra en besvikelse på den tiden man köpte cd.

2 gillningar

Nästan som att köpa en bootleg. :joy::joy:

1 gillning

JBL L50 är med på tapeten.

1 gillning

Gott att L-Serien är representerad. :+1::+1:

Nja, köpte man bootlegskivor så var ju förväntningen en annan :wink:

Fast ganska ofta blev man positivt överraskad :slightly_smiling_face:

Visserligen är det ju så men då var man nöjd med att den inte gick att köpa i skivaffären. Dessa “digitaly remastered“ plattorna som jag lyssnat på lät oftast sämre än originalet.

Umeå :), kommer lite snö närmaste dagarna.

2 gillningar

Då gör du helt rätt. :slight_smile:

Nja, här i kungliga huvudstaden har vi trots allt haft ett par nätter med temperaturer ner runt 1 grader och därmed ca 5 grader när många ger sig av mot arbete eller nöje. Jag lägger på vinterdäck på måndag.

Ps. Alla kan med andra ord vänta sig 2-4 veckor med ganska varmt väder…:sweat_smile:

2 gillningar


Ser ut att bli en fin dag.

8 gillningar

Ny dag, ny match.

5 gillningar

Sitter fortfarande och väntar på avspark. Nu tillsammans med ett fint regnväder…:open_umbrella::grimacing:
bild

3 gillningar

Tapetserat klart. Riktigt nöjd om jag får säga det själv. :+1:t3:

10 gillningar

Grymt coolt! :+1:t2:

1 gillning

Så häftigt. Svänger väggen, eller får man bara den känslan?

Byter till vinterdäck…:+1:

7 gillningar