Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Har aldrig förstått varför högre profil fungerar bättre i snö, det är ju samma ytterdiameter :thinking:

För övrigt så gillar jag ”ballongdäck” :relaxed:

1 gillning

Vinterdäck redan nu? Då måste man bo norröver någonstans. :slight_smile:

Vinterdäck bör man ha någonstans runt 4 grader om jag minns rätt.

1 gillning

Ju lägre profil ju plattare och hårdare yta som glider lättare i snön. Smalare högre däck tar sig lättare fram i snön men ger en sämre väghållning och kontakt med vägbanan på barmark.

Det är ju precis vad han gör. :joy::joy:

2 gillningar

Kjölut

1 gillning

Glad att jag la om till vinterdäck innan jag åkte norröver. Snön vräker ner nu.

5 gillningar

Kör du Concord? Nyss var du i Frankrike. :joy::joy:

Ser ut som florsocker. Här i kungliga hufvudstaden finns ingen anledning att byta förrän om 2-4 veckor typ.

Nu lugnar vi ner oss lite, försök inte att få mig att åka upp och slicka av det norrländska landskapet. :joy::joy:

3 gillningar

var är du?

Hade egentligen planerat att åka upp en vecka tidigare och då på sommardäck. Brukar vara lugnt. Bestämde mig i sista stund att lägga om till vinterdäck.

1 gillning

Några mil från Åre.

1 gillning

Tapetserar musikrummet/kontoret.
Är det någon som känner igen eller har/haft någon av dom gamla klassikerna.
Själv hade jag ett par HPM-100 för inte allt för länge sen.
bild

8 gillningar

Smart. :slight_smile:

HPM-100, Pioneer om jag inte minns fel, brorsan hade sådana. Tror de finns kvar…

1 gillning

Yes. Pioneer. Så skönt ljud i dom. Var ett mycket mjukare och tyngre ljud i grejerna förr. :+1:t3:

När jag sålde dom på Blocket för 4 år sedan hade jag lagt ut dom lite för billigt insåg jag.
Efter en halvtimme hade jag fått 20 personer som ville köpa. En kvart senare var dom redan på väg här ifrån. :joy:

3 gillningar

Fasiken vilken snygg tapet :ok_hand:t2:

Tack! Inte klar ännu men det kommer bli så bra. :loud_sound::sound::speaker:

1 gillning

Var det verkligen ”grejerna” eller var det sättet de mixade ljudet förr som gjorde skillnaden?