Vad gör ni just nu? (2019–2021)

bild Dags för en runda i skogen, samtidigt som man dammsuger… :see_no_evil::speak_no_evil: @Dexter_S

4 gillningar

aah jag ska också ut en runda nu , men blir fan manuell dammsugning sen :smirk:
vill ha en sån jävel , men så FETT lönlöst när jag ändå måste ta fram den andra skiten och ta där denna busen inte kommer åt !

Skaffa en microfibermopp. 150-200 på närmsta livsmedelsbutik. :ok_hand:

1 gillning

Sluta vela nu, köp! Min Roborock håller dammfritt på de flesta ytor sen brukar jag en gång i veckan ta fram en handdammsugare och köra snabbt där den inte kommer åt. Tycker det är mindre damm även i de hörnen nu för att Roborock håller rent nästan varje dag.

2 gillningar

jodu… Jag “sköter” nätet i huset vi bor i ca 80 lägenheter. Vertyget är också viktigt så den klämmer jämnt.

De bästa rj45orna är de där man kör in ledarna i en styrskena först, sedan skenen in i kontakten. tyvärr hade jag slut på dem nu så fick göra oldschool.

@RolexJocke

nu kan man köpa den online ! hahahahhaa

2 gillningar

Wtf !! Beställde 2 igår … från webhallen :man_shrugging:t2:

haha bara ringa in och avboka :smiley:

1 gillning

Lägger en beställning nu !!

1 gillning

Yep, de kontakterna är grymt smidiga särskilt när man står ute på vintern och gör det. Drev ett bredbandsföretag för drygt 10 år sedan så det blev många kablar kontrakterade till antennerna.
Är det inte mest rj45-uttag i lägenheterna?

Grundmålar och lyssnar på musik.
bild

det är endast med USB-C man kan snabbladda va? inte vanliga A eller vad det är
vettefasiken när jag ska använda kablarna eller till vad men alltid bra att ha :smiley: haha

Japp :+1:t2:

Ja kör 18/29/30 w på alla enheter hemma :+1:t2::+1:t2:

Har fan ingenting hemma som sportar usb-c förutom laddaren till IPhone man fick med :sweat_smile:

Det är Fiber dragna till varje lägenhet sedan sitter en switch(2960x) med SFP i varje lägenhet. Varje lägenhet har även Wifi som sätts ut av husägaren. Varje lägenhet har ett eget VLAN som inte routas mellan lägenheterna OM man inte vill det dådå…

För via samma nät går även FMS systemet. Så fukt, fläkt, vatten etcetc mäts via det nätet

.

Då vet du vad du ska börja köpa då :man_shrugging:t2::joy:

Glöm inte beställa dubbelt så många som du behöver? :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Väntar fortfarande på laddaren du lurade på mig. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Vet någon vad denna skaltillverkare heter?
bild